آغاز ساخت واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه تا پایان سال جاری

آغاز ساخت واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه تا پایان سال جاری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا کاکاوند" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی زاگرس از افزایش اعتبارات در بخش فاضلاب خبر داد و گفت: استان کرمانشاه در بخش فاضلاب چه شهر و چه روستا جا مانده و عمده مشکل در این حوزه مربوط به بحث اعتبار است، کل اعتبار سال گذشته آب و فاضلاب استان با ۳۴ شهر و حدود ۲ هزار و ۶۰۰ روستا کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بود پیگیری‌های زیادی در خصوص تامین اعتبار صورت گرفت و برای اولین بار یک جهش اعتباری در حوزه آب و فاضلاب رخ داد به طوری که اعتبارات ما از حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به تقریبا ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است و خدا را شاکریم بیش از ۵۰ درصد آن نیز تخصیص پیدا کرد.
کاکاوند از تکمیل پنج تصفیه‌خانه استان در صورت تخصیص اعتبار لازم خبر داد و افزود: پنج تصفیه‌خانه فاضلاب نیمه کاره در سطح استان وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند اعتبار است، در یک بازده زمانی کمتر از یک سال و با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان این پنج تصفیه‌خانه به بهره برداری خواهد رسید. این پنج تصفیه‌خانه شامل شهرهای روانسر، جوانرود، تازه آباد، کرند و سرمست است.
وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب تازه آباد را تا سه ماه بعد از سال به نتیجه خواهیم رساند، بحث اعتبار آن نیز حل شده است اما تکمیل چهار تصفیه‌خانه دیگر نیازمند تزریق اعتبار است و ما این مسئله را جزو پیشنهادات سفر هئیت دولت هم گذاشته‌ایم و خیلی امیدواریم که مصوب شود.
این مقام مسئول بیان کرد: متاسفانه تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه سال‌هاست که به صورت راکد باقی مانده است ما سه واحد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمانشاه داریم که تنها یک واحد آن با تحت پوشش قرار دادن جمعیت در حدود ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار نفر آن هم به صورت ناقص اجرا شده و تنها مشکل تکمیل تصفیه‌خانه بحث اعتبار است که با در نظر گرفتن اعتبارات امسال در حوزه فاضلاب شهر کرمانشاه که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شده کار مطالعات واحد دوم از ابتدای امسال آغاز گردید و حدود ۲۰ روز پیش توانستیم مصوبه شرکت مهندسی آبفا کشور را بگیریم.
وی ادامه داد: برنامه ما این است که ان شاالله در دی ماه بتوانیم واحد دوم را به مرحله مناقصه بگذاریم و به یاری خدا ساخت واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه آغاز خواهد شد و با اتمام این واحد بحث تصفیه فاضلاب حدود یک سوم جمعیت شهر علاوه بر آن جمعیتی که از قبل تحت پوشش قرار گرفته اند حل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه اظهار کرد: بحث بعدی ما در حوزه فاضلاب شهر کرمانشاه بخش باقی مانده از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر و نقاطی از خطوط انفصال است. در مجموع ما بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه فاضلاب شهر کرمانشاه اعتبار نیاز داریم و این کار بزرگی است و در این مسئله به کمک همه از جمله نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیاز داریم، همانگونه که در انتهای سال گذشته در بحث مصوب نمودن اعتبارات امسال به ما کمک کردن انتظار داریم در بودجه ۱۴۰۱ نیز این بخش تقویت شود تا بتوانیم به یاری خدا مشکلات به جا مانده از سنوات گذشته را مرتفع نماییم.
کاکاوند افزود: هر ساله با شروع بارندگی‌ها بحث اختلاط روان آب‌های سطحی و فاضلاب، شهروندان را با مشکلاتی مواجه می‌سازد. سال گذشته کارهای خوبی با همکاری عزیزانمان در شهرداری صورت گرفت و خیلی از آن نقاط انفصالی و نقاط اشتراکی که اختلاط داشت را مرتفع نمودیم و در حال حاضر نیز همکاران ما مشغول فعالیت هستند تا ان شاالله بتوانند این مشکلات را قبل از اینکه شهروندان دچار دردسر شوند حل کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص سوال مطرح شده در زمینه فاضلاب روستای شمشیر و حدود ۱۳ روستا در حوزه شهرستان پاوه گفت: مرحله مطالعاتی فاضلاب این روستاها به پایان رسیده است، شرکت آبفا استان با توجه به نزدیکی فاضلاب این روستاها با آب سراب هانی کوان که منبع تامین آب شرب شهر پاوه است کنترل های سختی و شدیدی در این راستا اعمال نموده ما این اطمینان را به شهروندان پاوه ای می دهیم که آب این شهر از سلامت کامل برخوردار است.
کاکاوند در پایان تصریح نمود: ما از همشهریان گرامی استدعا داریم که از هدایت آب های سطحی و همچنین ورود زباله به داخل منهول های فاضلاب خود داری نموده تا شاهد گرفتگی شبکه فاضلاب شهر و پس زدگی آن به داخل خیابان و منازل نباشیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات