بهره‌مندی از علم GIS  برای اجرای نظام یکپارچه فناوری اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق

بهره‌مندی از علم GIS  برای اجرای نظام یکپارچه فناوری اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا انجم شعاع" در دومین همایش سراسری GIS در صنعت آب و برق با اشاره به وظایف این وزارتخانه اظهار کرد: وزارت نیرو به عنوان یک وزارتخانه زیربنایی مهم‌ترین خدمات را در سراسر کشور عرضه می‌کند؛ تامین آب و برق مطمئن و پایدار یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه است.
وی با بیان اینکه وظیفه‌ امروز ما پیاده‌سازی و تحقق برنامه چهار ساله وزیر نیرو است که در مجلس با رای قاطع حمایت شده است، اضافه کرد: با هم‌افزایی می‌توان به ارتقای عملکرد وزارت نیرو رسید که این موضوع یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها است.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با اشاره به نقش و جایگاه فناوری اطلاعات مکانی و GIS در کمک به تحقق چشم انداز وزارت نیرو خاطرنشان کرد: علم GIS می‌تواند به ابزاری برای حل این چالش‌ها تبدیل شده و امکان مشاهده و تحلیل انواع مختلف داده را در کنار یکدیگر و مشاهده نتایج حاصل از آنالیزهای گوناگون را در اختیارمان قرار دهد.
وی با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در وزارت نیرو حول فناوری اطلاعات مکانی تصریح کرد: طی دهه‌های اخیر تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه GIS در سطوح مختلف وزارت نیرو انجام شده است. در حوزه تدوین اسناد و دستورالعمل‌ها، تولید و برداشت داده‌های مکانی مربوط به تاسیسات و عوارض شبکه، تولید سامانه‌های اطلاعاتی مکانی و غیره شرکت‌های تابعه اقدامات متعددی انجام داده و دستاوردهای مهمی داشته‌اند.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو ادامه داد: اکنون زمان آن است که نیروهای متخصص جوان در کنار متخصصان با تجربه و به کمک استفاده از دانش روز دنیا دست به دست هم دهند تا به سمت ایجاد نظامی حرکت کنیم که در آن GIS و فناوری اطلاعات مکانی به خدمت کسب‌وکار در آید و به ابزاری موثر و کارا برای افزایش بهره‌وری فعالیت‌های صنعت آب و برق تبدیل شود.
انجم شعاع با بیان اینکه هدف و چشم انداز فناوری اطلاعات مکانی در وزارت نیرو مشخص است، گفت: در حال حاضر هدف و چشم‌انداز کلان فناوری اطلاعات مکانی در وزارت نیرو افزایش بهره‌وری فرآیندهای صنعت آب و برق به کمک GIS تعریف شده است.
به گفته وی، تولید و نگهداری اطلاعات و تحلیل‌های مکانی قابل‌اعتماد، ایجاد نظام یکپارچه فناوری اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق و حذف رویکرد جزیره‌ای نسبت به اطلاعات مکانی و استفاده از مزایای آن در فرایندهای کسب‌وکار نیز جزو هدف و چشم انداز فناوری اطلاعات مکانی در وزارت نیرو است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات