یادداشت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برای واقعه ای تلخ

در پی درگذشت تنها خبرنگار خانواده محیط زیست کشور، از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یادداشتی منتشر شد .
به گزارش پارما در این یادداشت چنین آمده است:《در حالی که خبرگزاری‌ها مشغول پوشش تجمع در بستر خشکیده زاینده‌رود بودند، خبری تلخ سیل اشک را بر گونه علاقه‌مندان به محیط‌زیست و حوزه خبر روانه کرد. " امیرحسین اکبری درگذشت" خبری کوتاه و باورنکردنی.

امیرحسین اکبری؟ همان خبرنگار پرکار، شریف، با اخلاق، وظیفه‌شناس و متعهد؟ مگر امکان دارد؟ امیرحسین پُر بود از شور و شوق زندگی، عاشق تاثیر و تغییر بود. چه عجله‌ای داشت برای رفتن؟

در طول سه دهه خدمتم، دوستان زیادی در استان‌های مختلف پیدا کرده‌ام، خبرنگاران بسیاری را می‌شناسم که با عشق و علاقه تحولات محیط زیست را پی می‌گیرند، با وسواس دنبال این هستند که افکار عمومی را نسبت به این مقوله حساس کنند، با قلم‌شان به جنگ قدرت و ثروت می‌روند اما اعتراف می‌کنم که امیرحسین اکبری بیش از یک خبرنگار و فراتر از یک روزنامه‌نگار بود ...

از وقتی که به جمع کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان پیوست، همچنان بی‌دریغ ، سخاوتمند و مسئولیت‌پذیر بود و با تمام وجود به کار مشغول می‌شد. خاطرم می‌آید بعد از همایش‌ها و نشست ها تا دیر وقت در اتاقش " تنها " می‌نشست و گزارش و خبر می‌نوشت. گاهی که به شوخی می‌گفتم «آقا برو خونه، وقت اداری تمام شده » با همان لحن آرام و چهره خندان می‌گفت: تا اینجا هستم بهتره کار امروزم رو انجام بدم.

حالا، هم پسر خردسال و همسرش  بردبارش را تنها گذاشت و هم ما و محیط زیست و حوزه خبر را. به دلیل تخصص و تعهدی که داشت در حوزه‌های مختلف خبری فعالیت می‌کرد. ورزشی‌ها هم از او خاطرات خوب دارند،
ما در محیط زیست جز با اندوه و افسوس از امیرحسین اکبری یاد نمی‌کنیم چون مجموعه همکارانش از او جز اخلاق و رفتار مهربانانه ندیدند و ...

خوش‌نام زیستن و نیک‌نام رفتن البته که سعادت است و لطف خدا، ما نیز در برابر تقدیر الهی تمام قد سر تعظیم فرود می‌آوریم و برای روح بلندش آرزوی آمرزش می‌کنیم.

امید که پروردگار به خانواده محترم و بزرگوار، همه دوستان و همکاران مهربانش و ما خانواده محیط زیست که یک حامی و یاریگر محبوب را از دست دادیم، صبری جزیل عطا کند.
ایرج حشمتی
30 آبان 1400

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات