455 انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان فنوج شناسایی و جمع‌آوری شد

455 انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان فنوج شناسایی و جمع‌آوری شد

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسن پودینه‌ای" اظهار داشت: با شناسایی این تعداد انشعاب غیرمجاز بیش از 2 هزار متر کابل برق جمع آوری شد .
وی بیان کرد: استفاده ‌غیرمجاز از برق (سرقت انرژی برق) علاوه بر خسارت به شبکه توزیع برق، باعث تضییع بیت المال، ایجاد نوسان در شبکه‌های برق و خسارت به وسایل برقی مشترکان می‌شود.
مدیر امور برق شهرستان فنوج ادامه داد: در صورت مشاهده تخلف، انشعاب برق مشترک متخلف جمع‌آوری می‌شود و مشترک به اندازه مصرف برقی که استفاده کرده خسارت و بهای آن را باید پرداخت کند.
وی نقش مردم در این زمینه را مهم دانست و تصریح کرد: از همه شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده چنین مواردی، از طریق شماره تلفن 121 اتفاقات توزیع برق با این امور همکاری کنند .

نصب و اصلاح 923 کنتور برق در شهرستان فنوج
پودینه‌ای ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 232 دستگاه کنتور در حوزه شهری، 326 دستگاه کنتور در حوزه روستایی و یک دستگاه کنتور دیماندی در شهرستان فنوج نصب شد.
وی با بیان اینکه 364 دستگاه کنتور نیز طی این مدت اصلاح شده است، گفت: اعتبار هزینه شده برای نصب و اصلاح این تعداد کنتور حدود 6 میلیارد و 300 میلیون ريال است.
مدیر امور برق شهرستان فنوج  تصریح کرد: خدمت رسانی و کسب رضایت مشترکان، اصلاح لوازم اندازه ‌گیری، کاهش تلفات و توسعه سامانه هوشمند شبکه برق از جمله اهداف مهم تعویض و نصب این تعداد کنتور است .
شهرستان فنوج در جنوب غربی سیستان و بلوچستان، 162 کیلومتری جنوب شهرستان ایرانشهر و 550 کیلومتری مرکز استان (زاهدان) قرار دارد و از غرب به استان کرمان منتهی می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات