راه‌اندازی ۸ مدرسه ایرانی در شهرهای عراق

راه‌اندازی ۸ مدرسه ایرانی در شهرهای عراق

http://www.bananews.ir/رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور از فعالیت هشت مدرسه ایرانی در شهرهای مختلف عراق خبر داد و گفت: همچنین مجوز ساخت پنج مدرسه در شهرهای مختلف افغانستان نیز صادر شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی اصغر یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این مدارس در شهرهای بغداد، کربلا، اربیل، سلیمانیه، نجف و بصره راه اندازی شده اند و همچون سایر مدارس ایرانی در خارج از کشور فعالیت می کنند.

وی همچنین به ساخت و راه اندازی پنج مدرسه در شهرهای مختلف افغانستان که در مجاورت ایران قرار دارند، اشاره کرد و افزود: امکان فعالیت این مدارس را بزودی فراهم می کنیم تا از این پس فرزندان دیپلماتها و سفیران ایرانی در آنجا با مشکل ادامه تحصیل مواجه نشوند.

رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه مدارس ایرانی خارج از کشور به شبکه ملی مدارس متصل هستند، ادامه داد: طی یک برنامه جامع در نظر داریم وضعیت مدارس ایرانی خارج از کشور را از لحاظ کیفیت فضای آموزشی و تجهیزات به سطح بالایی برسانیم.

هم اکنون ایران در ۷۹ کشور دنیا و ۱۰۷ شهر مدرسه برای ایرانیان مقیم خارج دارد اما هنوز در برخی از کشورهای دنیا همچون ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی ایران مدرسه ای ندارد.

 

 

    نظرات