« تا توانی دلی به دست آور»


د ل­ نوشته ای برای امیر حسین اکبری، یگانه خبرنگار فقید عضو خانواده محیط زیست کشور

هر کس در زندگی خود رفتارهای نهادینه ای دارد که آن روش‌ها پس از مدتی، منش و شخصیت او را شکل می‌دهد به گونه‌ای که می‌توانیم او را با آن ویژگی که جلوه گری بیشتری دارد توصیف کنیم. اما امیرحسین دارای مجموعه ای از صفات والای انسانی بود که این ویژگی ها در ارتباط با هر یک از مخاطبانش نمودار می شد و این نمود چنان اثرگذار بود که ذهن و دل مراجعین و همکارانش را از خطورات و خاطرات دلنشین سرشار می ساخت.

امیرحسین اکبری گر چه دانش آموخته علوم سیاسی بود و لیکن در عمل، خبره ارتباط‌گری بود و با مهر ورزی صمیمانه کلامی، آنچنان به دل دوستان و همکارانش می‌نشست که حتی اختلاف عقیده و سلیقه در کار و زندگی نیز جای خود را به اتفاق نظر و همدلی و همراهی می‌داد. این خصوصیت شخصیتی بی آزار یا به تعبیر پیامبر رحمت، « مسلم» است که فداکارانه برای به دست آوردن دل همگنان از منیّت ها و خودبینی ها که معمولا همه ما کم و بیش گرفتار آن هستیم براحتی و آگاهانه می گذرد.

هر یک ما انسان ها منحصر بفردیم، اما یگانگی امیرحسین از هر نظر ویژه و متفاوت بود. او خبرنگاری بود که دقت، هوشمندی و واقع بینی را با مهربانی، شکیبایی، بزرگواری و متانت در هم آمیخته بود و مجموعه این ویژگی‌های انسانی بود که شخصیت او را برای کار در حوزه پر معضل محیط زیست، پاسخگو کرده بود. حوزه فعالیتی که به دلیل بهره مندی مادی اندک تنها با مهرورزی به همه اجزای طبیعت و رسالت مندی نسبت به زیستمندان امکان کار در آن وجود دارد.

امیرحسین تنها خبرنگار حرفه‌ای عضو خانواده محیط زیست کشور بو د که با اخلاق مداری و حسن سلوک حرفه‌ای‌اش راه ماندگاری در دلها را به مخاطبین و نزدیکان خود به زیباترین روش آموخت. نام و یاد نیکش در دو عالم جاودان باد. والدین دغدار، همسر بردبار، فرزند خردسال، خانواده محیط‌زیست اصفهان و رسانه مداران استان از آثار پرافتخار وآموزه های عملی او همواره برخوردار.

سید مصطفی قادریان

روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اصفهان

سحرگاه اول آذر ماه 1400


لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات