مصاحبه با فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان (شهید یوسف زاده)  در مورد برنامه های بسیج

مصاحبه با فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان (شهید یوسف زاده) در مورد برنامه های بسیج

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفتگو با «پارما» برنامه های بسیج را عنوان کرد.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید:

محمد ولید مغربی شاغل در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج با سابقه حضور حدود 40 ماه متناوب در جبهه.

در سال 60 روزهای آغازین جنگ تحمیلی کلاس و مدرسه را رها نموده و از طریق سپاه پاسداران اصفهان پس از گذراندن دوره های آموزشی در پادگان 15 خرداد به جبهه عزیمت نمودم.

در چه عملیاتی شرکت کردید؟

_عملیات فتح المبین شوش _ چزابه طریق القدس محرم والفجر والفجر8 کربلای 1و 6پدافندی عملیات رمضان _پدافندی عملیات فتح المبین.

در گرماگرم نبرد، مسلما به اطاعت امر خداوند و نجات میهن می‌اندیشیدید تا چه حد به پیروزی ایمان داشتید؟

با وجود نعمت ولایت فقیه و جوانان با انگیزه بسیج و سپاه و ارتش که همه در یک راستا و با یک تفکر در کنار هم از میهن اسلامی دفاع می کردیم و اعتقاد به خداوند که خود همواره کمک حال بندگانش می باشد به پیروزی ایمان داشته ام.

تا چه حد رزمندگان سلحشور ایران اسلامی تلاش می‌کردند با منش و رفتار و اخلاق خود، بر روی نیروهای نظامی طرف مقابل تأثیر بگذارند؟

با اخلاق و رافت اسلامی مخصوصا زمانی که نیروهای عراقی اسیر رزمندگان اسلام می شدند و با رافت رزمندگان ما روبرو می شدند و هنگام اسارت با مهربانی و گشاده رویی ازآنها پذیرایی می شد.

در دوران جنگ تحمیلی، نوجوانان و جوانان، دانشجویان و دیگر اقشار داوطلبانه و مشتاقانه برای دفاع و حضور در جبهه‌ها از یکدیگر سبقت می‌گرفتند؛ این شور و اشتیاق را نتیجه چه می دانید می‌دانید؟

این شور و اشتیاق را مدیون رهبری حضرت امام (ره) و دفاع جانانه از میهن و ناموس می دانم

به نظر شما مهم ترین دستاورد جنگ ایران و عراق چه بود؟

مهم ترین دستاورد دفاع مقدس خود اتکایی به جوانان و نیروهای داخلی و تسلیم نشدن در برابر زورگویان جهان و نهایتا پیروزی در جنگ بدون واگذاری حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی مان می باشد

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید ؟

پس از گرامیداشت هفته بسیج و تبریک به مناسبت پیروزی تاریخ ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری، ریشه کنی گروه تکفیری ،سعودی، صهیونیستی و آمریکائی داعش بدست نیروهای مقاومت، حشد الشعبی ، بسیج و ... همه تحت یک پرچم ، یک ولایت، یک هدف صورت گرفت. این وحدت، ثمره ی همان فرمان تاریخی امام(ره) بود و امروز همه ی ما باید قدر شناس این اتحاد و امنیت و قدرت باشیم. ویاد تمامی شهداء مخصوصاً شهدای مدافع حرم که جایشان در این پیروزی خالیست را گرامی بداریم.

ولید مغربی : بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنا فداه و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر ارواحنا فداه یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است شاید یکی از دلایل نامگذاری این هفته به نامه بسیج یادآوری رشادت ها ، ایثار و از خود گذشتگی آنانی است که با خون خود این شجره سترگ را در این انقلاب آبیاری کرده اند تا امروز ما از ثمره این درخت که همانا امنیت و قدرت می باشد بهره مند شویم. امروزه فرهنگ بسیجی نه تنها در ایران بلکه در کشور های همسایه مثل عراق ، سوریه ، لبنان ، فلسطین و ... نهادینه شده است و به برکت فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در پنجم آذر سال 58 بعد از38 سال همچنان ما موفیقت فرزندان امام(ره) را در تمامی عرصه های علمی ،عمرانی، جهادی و فرهنگی شاهد هستیم .

مغربی افزود : از انجائیکه پرهیز از موازی کاری یکی از اصولی است که بسیج کارکنان آنرا همواره به طور جدی در دستور کار قرار داده است لذا سعی داریم با هم افزایی و هم پوشانی، برنامه های منسجم ملی و مذهبی پایگاه را با مشارکت حداکثری خود تقویت نماییم،البته ضمن این مشارکت گروهی ، ماموریتهای ابلاغی از سوی حوزه مقاومت بسیج کارکنان حوزه شهید آوینی با حمایتهای ارزشی مدیر کل محترم به خوبی انجام می شود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات