۴۰۰ سامانه فتوولتائیک مقیاس کوچک در استان اصفهان افتتاح شد

۴۰۰ سامانه فتوولتائیک مقیاس کوچک در استان اصفهان افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود کمانی" معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا در این آئین که امروز پنج‌شنبه همزمان با هفته بسیج، با حضور استاندار استان اصفهان، رئیس سازمان بسیج سازندگی و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان و تعدادی از مقامات محلی در محل استانداری استان اصفهان برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات بسیج، سپاه، شرکت توزیع نیروی برق استان و همچنین حمایت‌های استانداری و بانک‌ها و تامین کنندگان تسهیلات مالی استان اصفهان برای احداث سامانه‌های خورشیدی خانگی، افزود: طرح توسعه این نیروگاه‌ها بویژه در اقتصاد کلان مناطق محروم بسیار مهم و ضروری است. بعلاوه با اجرای این طرح، ساکنان این مناطق به جامعه مولد تبدیل شده و در عمل عدالت اقتصادی که جزو اهداف نظام جمهوری اسلامی است، محقق خواهد شد.
وی با اشاره به چالش‌های کمبود آب و اثرات زیست محیطی حاکم بر کشور بویژه در مناطق کم آب تاکید کرد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در این مناطق بسیار ضرورت دارد، بنابراین وزارت نیرو و سازمان ساتبا احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌ تجدیدپذیر را برنامه‌ریزی کرده‌اند.
وی ابراز امیدواری کرد، این مهم با حمایت متولیان ذی‌ربط در سطح دولت و از طریق بخش خصوصی طی چهار سال آینده انجام شود.
این گزارش می‌افزاید: درحال حاضر بیش از ۴۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سطح مقیاس کوچک انشعابی و بزرگ مقیاس نیروگاهی در استان اصفهان درحال بهره‌برداری است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات