تجهیز تاسیسات آب مبارکه به سامانه‌های کنترل و پایش از راه دور

تجهیز تاسیسات آب مبارکه به سامانه‌های کنترل و پایش از راه دور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر آب و فاضلاب مبارکه با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر با نصب هفت دستگاه کنترل دبی و 20 دستگاه فلومتر مغناطیسی روی 15 باب مخزن، 9 فقره چاه و 200 کیلومتر خطوط انتقال در 6 شهر و 23 روستای تحت پوشش آبفای مبارکه، این تاسیسات به طور کامل به صورت برخط کنترل و پایش می‌شوند.
"مرتضی یادگاری" با بیان اینکه در تابستان امسال تخصیص آب از سامانه اصفهان بزرگ به مبارکه نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشت، گفت: با وجود این، به دلیل کنترل و پایش تاسیسات آبی از طریق سامانه‌های تله متری و تله کنترل، آب شرب 53 هزار مشترک در شهرها و روستاهای منطقه مبارکه به صورت پایدار تامین شد و مردم با هیچگونه قطعی و افت فشار مواجه نشدند.
وی تجهیز تاسیسات آبی به سیستم تله متری را موجب توزیع عادلانه آب میان شهرها و روستاهای تحت پوشش منطقه مبارکه دانست و تصریح کرد: با نصب ۲۰ دستگاه فلومتر، میزان خروجی آب به صورت دقیق با هدف مدیریت تامین و توزیع در دستور کار قرار گرفت و آب به صورت عادلانه میان مشترکان توزیع شد.
یادگاری کاهش هدر رفت را در مدیریت تامین و توزیع منابع آبی بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون با اصلاح 15 کیلومتر شبکه فرسوده آب در شهرها و روستاهای تحت پوشش، میزان هدر رفت آب از 34 به 27 درصد کاهش یافت.
وی در عین حال عنوان کرد: 20 درصد از شبکه توزیع آب شهری و 50 درصد از شبکه توزیع آب روستایی در منطقه مبارکه فرسوده است که بازسازی و اصلاح آن در دستور کار قرار دارد.
مدیر آبفای مبارکه با بیان اینکه راه اندازی سامانه تله متری در تاسیسات آب، کاهش حوادث در شبکه آبرسانی را به همراه داشته است، گفت: یکی از مزیت‌های استفاده از این فناوری در مدیریت منابع آبی، هوشمند سازی فشار شبکه آب است که منجر به کاهش 9 درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهش 16 درصدی نسبت به سال 1398 شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات