چرا چابهار دالان تجاری هند و افغانستان نشد؟/ شرط هندیها برای فعال کردن تجهیزات جدید بندر شهید بهشتی
در حال حاضر بحث بسیار مهم و سیاست دولت در چابهار، برقراری ارتباط قوی با کشورهای همسایه است و ماموریت ما این است که این ارتباطات را با همسایههای محصور در خشکی قوی کنیم تا آنها بتوانند ازطریق مسیر ایران کالاهای صادراتی و وارداتی خود را جریان دهند و این اعتماد در مورد مسیر ایران به صورت چند جانبه باید شکل بگیرد تا تجارت کشورمان با کشورهای همسایه رونق پیدا کند. در این کریدور، بنادر شهید بهشتی و کلانتری میتوانند به یک گذرگاه مهم برای عبور کالا از جنوب آسیا و هندوستان به افغانستان، آسیای مرکزی و روسیه تبدیل شوند بطوری که گفته میشود از طریق کریدور جنوب - شمال، هزینه حمل و نقل کالا و کانتینر از کشورهای حوزه اقیانوس هند و جنوب آسیا به روسیه و شمال اروپا ۳۰ درصد ارزانتر و چندین روز سریعتر از مسیر کانال سوئز است. با وجود تمام این فرصتها برای چابهار، اما ...
متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)
نظرات