عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای تبدیل واحدهای گازی به سیکل‌ترکیبی/ توسعه طرح‌های تولید برق در شرق استان هرمزگان/ افت ولتاژ بندر جاسک برطرف می‌شود

عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای تبدیل واحدهای گازی به سیکل‌ترکیبی/ توسعه طرح‌های تولید برق در شرق استان هرمزگان/ افت ولتاژ بندر جاسک برطرف می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محسن طرزطلب" در جریان بازدید امروز اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از نیروگاه بندرعباس با اشاره به پروژه‌های توسعه تولید برق در استان، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توان تولید برق واحدهای بخار نیروگاه بندرعباس پس از انجام تعمیرات اساسی و دوره‌ای حدود 70 مگاوات افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیروگاه کلاس F هنگام با راندمان 58 درصد در کنار نیروگاه بندرعباس در حال احداث است که واحدهای گازی آن به اتمام رسیده است.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه واحد نخست گازی نیروگاه هنگام وارد مدار شده است، گفت: این واحد هم اکنون با مشکل تامین سوخت گاز طبیعی مواجه است که بر اساس وعده شرکت گاز تا روز دوشنبه مشکل تامین سوخت این واحد برطرف خواهد شد.
طرزطلب افزود: واحد دوم گازی این نیروگاه نیز آماده شده و تنها با مشکل عدم تکمیل پست GIS روبه‌رو است که در تلاشیم با همکاری شرکت برق منطقه‌ای این مسئله زودتر برطرف شده تا در شرایط اوج مصرف برق کشور بتوانیم از این واحد هم استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: در استان هرمزگان با توجه به رشد قابل توجه مصارف صنعتی لازم است توان تولیدی این منطقه را افزایش بدهیم. بدین منظور در شرق استان پروژه‌های توسعه تولید برق طراحی شده که به زودی فعالیت‌های مربوط به این پروژه‌ها سرعت قابل قبولی خواهد گرفت.
طرزطلب با اشاره به برنامه شرکت برق حرارتی برای تبدیل نیروگاه‌های به مجموعه سیکل‌ترکیبی، گفت: همچنان در برخی از استان‌ها با مشکل تبدیل نیروگاه‌های گازی مواجه هستیم؛ چرا که سرمایه‌گذاران نگران بازگشت سرمایه‌ خود از محل احداث نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی هستند.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی ادامه داد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته مقرر شده بود تا از محل سوخت صرفه‌جویی شده نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی، منابع اختصاص یافته به سرمایه‌گذاران بازگشت داده شود ولی با وجود پیگیری‌های فراوان همچنان در مجموعه وزارت نفت و دولت این مسئله به خوبی اجرایی نشده است و سرمایه‌گذاران به همین دلیل تمایلی برای تبدیل واحدهای گازی به سیکل‌ترکیبی ندارند.
وی با اشاره به اینکه در منطقه جاسک با افت ولتاژ شدیدی مواجه هستیم، گفت: برای جبران افت ولتاژ یاد شده خریداری یک واحد 42 مگاواتی از گروه مپنا در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم تا سال آینده این واحد نیز عملیاتی شود.
طرزطلب با تاکید بر اینکه در تلاش برای تشویق سرمایه‌گذاران به توسعه طرح‌های تولید برق منطقه مکران هستیم، افزود: سرمایه‌گذاران در حوزه تولید برق و طرح‌های بیع‌متقابل دارای مشکلاتی هستند که امیدواریم با کمک مجلس شورای اسلامی بتوانیم موانع موجود در این حوزه را برطرف کنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات