تامین آب مورد نیاز 13 هزار هکتار نخلستان‌های استان بوشهر با سد دالکی/ احیای 2 میلیون اصله نخل در شهرستان دشتستان

تامین آب مورد نیاز 13 هزار هکتار نخلستان‌های استان بوشهر با سد دالکی/ احیای 2 میلیون اصله نخل در شهرستان دشتستان

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی محمدی" با اشاره به سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریالی در این طرح خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای تکمیل سد دالکی 360 میلیارد تومان از منابع ماده 56 مصوب شد و مابقی اعتبار نیز از بودجه عمومی و تهاتر نفت تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: این سد به عنوان بزرگترین پروژه توسعه منابع آب استان بوشهر با هدف تامین آب مورد نیاز ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های موجود در مناطق دالکی، دهقاید، وحدتیه و بخش سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله احداث خواهد شد.
وی اظهار کرد: در یک سال اخیر تونل های انحراف آب و فرازبند سد دالکی تکمیل شده و در سیلاب آذرماه سال 1399، این فرازبند موفق به کنترل سیلاب با دبی پیک بیش از هزار مترمکعب در ثانیه شد و از بروز خسارات به پایین دست جلوگیری کرد.
محمدی خاطرنشان کرد: به موازات آن بدنه سد نیز در حال تکمیل بوده و هم اکنون خاک برداری بدنه توسط پیمانکار (قرارگاه خاتم الانبیاء) در حال انجام است تا در سریع‌ترین زمان ممکن به مرحله آبگیری رسیده و آب پایدار را به کشاورزان تحویل دهیم.
این گزارش می‌افزاید، سد مخزنی دالکی با ظرفیت مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال واقع در منطقه دالکی از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر و روی رودخانه دالکی در دست ساخت است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات