بهينه‌سازي 29 دستگاه ترانس خازنی برق با 32 میلیارد ریال صرفه‌جویی در استان فارس

بهينه‌سازي 29 دستگاه ترانس خازنی برق با 32 میلیارد ریال صرفه‌جویی در استان فارس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهدی توکلی" با تشرح عملیات انجام شده برای تعمیر و بهینه سازی 29 دستگاه ترانس ولتاژ خازنی در شرکت برق منطقه ای استان فارس افزود: در این عملیات با نظر مهندسان و کارشناسان برق تعدادی از دستگاه‌های یاد شده در پست‌های 66 و 230 كيلوولت اسقاط شد تا 29 دستگاه ترانس ولتاژ خازنی (CVT)بهینه سازی شود.
توکلی در ادامه افزود: با توجه به صرف هزينه قابل توجه جهت جايگزيني CVT هاي معيوب و غير قابل استفاده (اسقاط) با ارائه طرحي ابتكاري نسبت به بازيابي و رفع اشكالات تجهيز مذكور اقدام و پس از انجام تست‌هاي لازم مجددا آماده بهره برداري و در شبكه مورد استفاده قرار گرفت.
وی اضافه کرد: اجراي اين طرح باعث صرفه‌جويي قابل توجه حدود 32 میلیارد و 430 میلیون ریالی شده که در هزينه‌هاي تامين كالا و استفاده بهينه از تجهيزات موجود در راستاي مديريت دارايي‌هاي شركت برق منطقه‌اي فارس اعمال شده است.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه این پروژه براي نخستين بار در اين شركت انجام شده است، گفت: مزيت CVT در حجم كمتر و ارزانتر بودن آن است ضمن آنكه از آن مي‌توان به عنوان وسيله‌اي در مخابرات شبكه قدرت نيز استفاده كرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات