آب شرب گلپایگان سالم و بهداشتی است

آب شرب گلپایگان سالم و بهداشتی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور شیشه فروش" در نشست بررسی کیفی منابع آب شرب شهرستان گلپایگان افزود: بررسی‌های میدانی و گزارش نهادهای نظارتی نشان می‌دهد تصفیه‌خانه آب گلپایگان مطابق با استانداردهای تعریف شده، آب شرب مورد نیاز مردم را تصفیه کرده و در اختیار آنان قرار می‌دهد.
مدیر گروه سلامت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان نیز گفت: به دنبال شکایت‌های مردمی از طعم و بوی آب شرب گلپایگان، گروهی متشکل از متخصصان دانشگاه‌های اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، مرکز بهداشت، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب از تمام منابع آبی و تاسیسات تامین و تصفیه آب شهرستان گلپایگان بازدید و نمونه‌گیری کردند که نتایج اولیه آن حاکی از سلامت آب شرب توزیع شده است.
سید مهدی میرجهانیان در عین حال افزود: نتایج کامل این نمونه‌گیری‌ها با هدف یافتن علل تغییر طعم و بوی آب در دریاچه سد کوچری هفته آینده اعلام خواهد شد.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان نیز با اعلام اینکه آب خروجی از تصفیه‌خانه آب گلپایگان تمام استانداردهای لازم را دارد، گفت: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش میزان جلبک‌ها در آب ورودی به تصفیه‌خانه آب گلپایگان از محل سد کوچری بودیم که علل آن در دست بررسی است.
ناصر اکبری افزود: برای مقابله با این مشکل سعی شده تا با تعویض مداوم فیلترها، شست وشوی مخازن و تاسیسات و افزودن کربن فعال در فرایند تصفیه، طعم و بوی ایجاد شده در آب ورودی را کاهش داده و آب شرب استاندارد در اختیار شهروندان قرار دهیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات