بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی در شهرک صنعتی سمنان

بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی در شهرک صنعتی سمنان

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌‎رسانی وزارت نیرو (پاون)، سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان در این رابطه اظهار کرد: پنل‌های خورشیدی این شرکت روی سقف سوله انبارهای این شرکت نصب و مساحتی در حدود یک هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است.
"سید محمد حسینی نژاد" افزود: متوسط انرژی تولیدی سالانه این نیروگاه، 175 هزار کیلووات ساعت بوده و نرخ پایه خرید آن 12 هزار و 740 ریال است که با اعمال ضریب نرخ تعدیل در سال نخست به بیش از 20 هزار ریال خواهد رسید.
وی تصریح کرد: به منظور نصب و بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی، مبلغ 15 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار پروژه، اعتبار صرف شده و در یک ماه تمامی مراحل طراحی، نصب و راه اندازی آن به اجرا درآمده است.
حسینی نژاد ادامه داد: عدم انتشار آلایندگی CO2 به میزان 123 تن در سال، صرفه‌جویی 49 هزار متر مکعب مصرف گاز طبیعی در سال، صرفه‌جویی به مقدار 38 هزار و 500 لیتر در مصرف آب یک سال و عدم انتشار آلاینده‌های محلی به میزان یک هزار و 50 کیلوگرم در سال، از جمله ویژگی و شاخص‌های زیست محیطی این پروژه است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 58 نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب زیر 200 کیلووات در سطح استان نصب شده است، گفت: مجموع ظرفیت تولیدی این نیروگاه‌ها 761 کیلووات است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات