رفع مشکل کمی و کیفی آب شرب 40 روستا در شهرستان درگز

رفع مشکل کمی و کیفی آب شرب 40 روستا در شهرستان درگز

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا تیموری" در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: از این تعداد 38 روستا با مشکل کمبود و دو روستا با چالش کیفی آب مواجه بودند.
به گفته وی، با هدف تسریع در حل مشکلات آب شرب روستاها در برخی موارد از حفاری مسیر و دفن لوله خودداری و اقدام به اجرای شبکه روی زمین شد.
وی با اشاره به خدمت رسانی امور درگز به 30 هزار و 600 مشترک در چهار شهر و 115 روستا افزود: 20 روستای شهرستان خالی از سکنه است و 13 روستا بالای 20 خانوار هم تحت پوشش قرار ندارند.
به گفته وی، آب مورد نیاز جمعیت شهری و روستایی از 75 منبع تامین و از طریق 480 کیلومتر خط انتقال و 550 کیلومتر شبکه در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.
وی طولانی بودن مسیر خطوط انتقال و شبکه را باعث افزایش هزینه‌های تولید و توزیع آب دانست و از درگز به عنوان یکی از شهرستان‌های برخوردار از آب پایدار در استان خراسان رضوی نام برد.
تیموری این موفقیت را در نتیجه شناسایی و قطع 31 فقره انشعاب غیرمجاز، بازسازی 560 فقره انشعاب، تعویض 650 دستگاه کنتور خراب و رفع سه هزار و 600 مورد اتفاق اعلام کرد و گفت: به منظور تامین پایدار آب در شهر درگز هم با حفر گالری 30 لیتر برثانیه به توان تولید آب افزوده شد.
تیموری همچنین از مشترکان خواست ضمن مدیریت مصرف آب، بروز اتفاق در خطوط، شبکه و انشعابات را از طریق سامانه 122 اطلاع دهند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات