اجرای ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه برای توسعه درونی شهرها

اجرای ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه برای توسعه درونی شهرها

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۴ پروژه در ۵۵ محله غیر رسمی و ۲۰ شهر مرکز استان به بهره برداری رسیده است، گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت اقامتگاه‌ها و توسعه درونی شهرها هزینه شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید کیانپور در گفتگو با مهر با اشاره به حمایت دولت از نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده، اظهار داشت: تاکنون دولت برای احداث مجمتع های تجاری، اقامتی، گردشگری و مرمت آثار تاریخی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص اقدامات دولت برای سکونت گاه های غیررسمی، اظهار داشت: طرح های توانمندسازی و ساماندهی برای ۶۰ شهر کشور به مساحت ۴۵ هزار هکتار که شامل ۷۲۰ محله و ۲۵۰ محله هدف، تهیه شده است.

وی تصریح کرد: از سال ۸۸ دولت با مشارکت دستگاه های استانی ۵۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان را آغاز کرد که تاکنون ۲۴ پروژه به بهره برداری رسیده است که تمامی این پروژه ها در ۵۵ محله غیر رسمی و ۲۰ شهر مرکز استان در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه نوسازی بافت های فرسوده امسال به ۱۵۰ هزار واحد می رسد، بیان کرد: در سال ۸۸ تسهیلات نوسازی وبازسازی واحدهای مسکونی به ۳۰ هزار واحد رسید و در سال ۸۹ این رقم به بیش از ۶۰ هزار پلاک رسید.

کیانپور افزود: در سالیان گذشته حدود ۱۰۵ هزارواحد فرسوده تخریب و ۳۳۷ هزار واحد مسکن مشخص شد که به ازای هر یک واحد ۲ تا ۳ واحد هم برای اسکان در نظر گرفته شده است.

 

 

    نظرات