معرفی میراث فرهنگی و معنوی شهر بر عهده فرهنگسراها است/ ضرورت همکاری فرهنگسراها با تشکل های زیست محیطی

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست  شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: معرفی میراث فرهنگی و معنوی شهر بر عهده فرهنگسراها است.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتضی منافی در جلسه هفتگی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست که صبح امروز برگزار شد با یادآوری دغدغه ها و انتظارات شورای شهر از مدیران فرهنگسراهای شهرداری گفت: آموزش های مختلف شهروندی از جمله نهادینه کردن پرداخت عوارض، جلوگیری از سد معبر، تفکیک زباله از مبداء، کاهش تولید پسماند، عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف، تولید برنامه های آموزشی، رادیویی، ارائه آموزش پیشگیری از سوانح و آتش سوزی و نحوه اطفای حریق با همکاری سازمان آتش نشانی از جمله رسالت های فرهنگسراها است.
وی با بیان اینکه همکاری با تشکل های زیست محیطی و آشنا کردن مردم با قوانین و مقررات شهری در دستور کار فرهنگسراها قرار گیرد، افزود: فرهنگسراها باید از کارشناسان نخبه تشکیل شده باشند و امیدوارم رییس جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای هر فرهنگسرا پنج کارشناس با گرایش های مورد نیاز تعیین کند.
رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با تأکید بر اینکه "معرفی میراث فرهنگی و معنوی شهر بر عهده فرهنگسراهاست" خاطر نشان کرد: در هر منطقه ای که فرهنگسرا وجود دارد باید خودشان را یک شهردار ببینند و به مشکلات آن منطقه و محله اشرافیت داشته باشند.
منافی عزم شورای دور ششم را برای مدیریت جهادی را راسخ و جدی خواند و گفت: شورای شهر دور ششم عزم راسخ برای کار و مدیریت شهری دارد و با اقدام جهادی در دولت جهادی در حال حرکت است.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از رسالت های فرهنگسراها این است که نگذارند مساجد خالی بماند و نماز جماعت در مساجد را برپا و تقویت کنند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که بزودی شاهد پر شدن دریاچه ارومیه و دادن مژده احیای آن به مردم باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات