امضای تفاهم‌نامه سازمان مدیریت پسماند و نظام پزشکی

امضای تفاهم‌نامه سازمان مدیریت پسماند و نظام پزشکی

در جلسه‌ای که با حضور عباس غفوری سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری و محمدابراهیمی ساروی رئیس هیئت‌مدیره نظام پزشکی ساری برگزار شد؛ بی خطرسازی و ساماندهی پسماندهای پزشکی مراکز بهداشتی به امضاء دو طرف رسید.

با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع مقرر شد، پزشکان و کادر درمان همکاری لازم در خصوص دفع زباله‌های پسماند عفونی و غیر عفونی داشته و نسبت به اجرای تفاهم‌نامه و قراردادهای دفع پسماندهای عفونی اهتمام بیشتری داشته باشند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در این جلسه بابیان این‌که زباله‌های بیمارستانی بسیار خطرناک است، اظهار کرد: چنانچه پسماندهای بیمارستانی یا پزشکی بدون ملاحظات ویژه امحا شوند، تمام مواد داروی، عفونی و میکروبی وارد خاک و با اولین بارندگی وارد آب‌های زیرزمینی می‌شود که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

عباس غفوری عنوان کرد: دفع اصولی پسماندها به‌ویژه زباله‌های بیمارستانی همیشه از دغدغه‌های فعالان محیط‌زیست بوده، اما این مسئله در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا بیشتر از دغدغه زیست‌محیطی، به تهدید جدی سلامت شهروندان تبدیل‌شده است.

وی افزود: ارتقا کیفیت زندگی شهری و شهروندی امروز بالاترین هدف و برنامه شهرداری است.

رئیس هیئت‌مدیره نظام پزشکی ساری نیز در این جلسه استفاده از ظرفیت دو سازمان در ارتقای سلامت جامعه و سلامت شهروندان را مهم دانست و افزود: باهم افزایی و تعاملات بیشتر می‌توان در مسیر سلامت جامعه گام برداشت.

ابراهیمی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده درصدد هستیم این همکاری مشترک را گسترش و به شهروندان خدماتی شایسته ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه، همکاری، هدایت و تسهیل فرایند تدوین سیاست‌های سلامت‌محور مرتبط با سلامت شهروندان را تشریح کرده است و در این زمینه با مجموعه مدیریت شهری همکاری خواهد کرد.

در این جلسه بر اهمیت بی‌خطر سازی پسماندهای ویژه بیمارستانی به‌جای سوزاندن آن‌ها تأکید و راهکارهایی در خصوص بی‌خطر سازی و امحا زباله‌های عفونی مطرح شد و همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با نظام پزشکی شهرستان ساری به امضا رسیده شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات