جایگزینی 50 هزار متر شبکه سیمی با کابل خودنگهدار در اهواز

جایگزینی 50 هزار متر شبکه سیمی با کابل خودنگهدار در اهواز

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهرداد فارسی مدان" اظهار داشت: در راستای طرح ملی کاهش تلفات انرژی، افزایش پایداری و رسیدن به 99 دقیقه خاموشی به ازای هر مشترک در سال مقدار 50 هزار و 76 متر کابل خودنگهدار از تیرماه تا پایان آبان‌ماه در شمال شرق اهواز نصب شده است.
وی با اشاره به مزایای بکارگیری کابل‌های خودنگهدار در شبکه برق افزود: استفاده از این نوع کابل‌ها باعث افزایش تاب آوری، کاهش استفاده غيرمجاز از برق، بهينه‌سازي شبكه فشارضعيف، کاهش حوادث، كاهش هزینه شاخه زنی و کم شدن خطرآتش سوزی در مناطق پر درخت و کمک به زیبایی مبلمان شهری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: عملیات تبدیل سیم به کابل در مناطق تحت پوشش منطقه پنج واقع در شمال شرق اهواز در حال حاضر به 80 درصد رسیده و در بعضی مناطق مانند زیتون، بهزادشهر، ملی راه و کوی شاهد به‌طور 100 درصد انجام شده است.
فارسی مدان اعتبار این طرح را بالغ بر 82 میلیارد و 830 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از آبان سال گذشته تا پایان آبان سال جاری در مجموع 200 کیلومتر شبکه کابل خودنگهدار در منطقه 5 احداث شده است و برنامه ریزی برای اجرای مراحل پایانی 20 درصد باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات