رونمایی از 2 محصول پژوهشی آب و فاضلاب در چهارمحال و بختیاری

رونمایی از 2 محصول پژوهشی آب و فاضلاب در چهارمحال و بختیاری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهران قاسمی" معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر اظهار کرد: در نمایشگاه مجازی که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه شهرکرد افتتاح شد، از دو محصول پژوهشی با عنوان‌های "طراحی و ساخت سیستم تصفیه فاضلاب به روش الکترومغناطیسی بدون سازه و با فضای کم" و "اقتصادی‌ترین راهکار جهت کاهش لجن در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب" رونمایی شد.
وی گفت: این طرح‌های پژوهشی در سطح کشور تایید و مقرر شده که در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان پایلوت انجام شوند تا در آینده از طرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در استان‌های دارای قابلیت اجرا معرفی شود.
این مقام مسئول ادامه داد: نمونه آزمایشگاهی سیستم تصفیه فاضلاب به روش الکترومغناطیسی طراحی، ساخته شده و مورد تایید قرار گرفته که نمونه مورد درخواست با این مشخصات در آینده در یکی از مراکز جمعیتی ساخته و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی افزود: محصول دوم نیز که راهکار کاهش لجن در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است هم‌اکنون در تصفیه‌خانه فاضلاب شهرکرد در حال اجرا است و تا پایان سال هم در تصفیه‌خانه فاضلاب بروجن اجرایی می‌شود.
معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: این پروژه‌ها در قالب طرح‌های پژوهشی با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری، دانشگاه صنعتی مالک اشتر و دانشگاه اصفهان به انجام رسیده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات