امضای تفاهم‌نامه همکاری میان آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدمحسن حسینی" مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه علیرغم پرباران بودن استان گیلان، تأمین آب شرب مورد نیاز استان دشوار است، افزود: مناطق جلگه‌ای از سفره‌های آب زیرزمینی با کیفیت مناسب برخوردار نیستند و امکان حفر چاه با توجه به کیفیت آب، میسر نیست.
وی در ادامه گفت: تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان در حال حاضر با ظرفیت 6 مترمکعب در ثانیه، آب 14 شهر استان و 198 روستا را تأمین می‌کند و چاه‌های مناطق جلگه‌ای مرکزی استان در مواقع بحران و لزوم افزایش ظرفیت تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مدیرعامل آبفای گیلان با برشمردن طرح‌های بزرگ آبرسانی در سطح استان تصریح کرد: میانگین بارندگی در گیلان حدود 1000 میلی‌متر است و با توجه به شرایط اقلیمی باید برنامه‌های آموزشی در راستای مدیریت مصرف آب برای اقشار مختلف مردمی داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش مهمترین نهاد در ساخت جامعه و انتقال فرهنگ است، افزود: انتظار داریم همانند سال‌های گذشته با همکاری و تعامل، از این ظرفیت برای آموزش مدیریت مصرف آب در سطح مدارس استان استفاده کنیم تا دانش آموزان سفیران آب در خانواده‌ها باشند.
وی استفاده از بستر آموزشی شاد برای انتقال پیامهای آموزشی را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: شرکت آبفای گیلان آماده میزبانی از بازدیدهای گروه های مختلف کارکنان آموزش و پرورش از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان می باشد تا با مشاهده عینی فعالیت‌های این حوزه بتوانند در انتقال مطالب آموزشی به دانش آموزان موثرتر عمل کنند.
در ادامه، "محمد رحمتی" مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر اینکه بازدید از تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان می تواند بسیار تأثیرگذار باشد و نگاه افراد را تغییر دهد، افزود: مشاهده فرایند تصفیه آب و سختی کار این حوزه، نتایج بسیار مثبتی در رفتار سازمانی و فردی خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌هایی که در فضای آموزشی دارد، آماده هرگونه همکاری جهت فرهنگسازی این مهم بوده و می‌توان با استفاده از بستر آموزشی شاد نسبت به اشاعه تولیدات محتوایی در این زمینه و برگزاری جشنواره‌ها اقدام کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات