بودجه ۱۴۰۱ بر مبنای واقعیت ها نوشته شود /شفافیت و کنترل هزینه ها جزو سیاست های اصلی بودجه باشد/ حرکت به سمت مدیریت هزینه ها در مدیریت شهری

شهردار ارومیه گفت:  با توجه به منابع مالی محدود  باید به سمت مدیریت هزینه ها حرکت کرد.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، دکتر حسین مهدی زاده در جلسه شورای اداری که عصر امروز در محل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی برگزار شد  پس از ارایه گزارش وضعیت دهکده تفریحی و گردشگری چی چست از زبان رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری،  مجموعه چی چست را یک ظرفیت بزرگ  دانست که در آن سرمایه گذاری های لازم رقم خورده است اما از این  ظرفیت بزرگ علی رغم  صرف اعتبارات زیاد استفاده بهینه نشده است.
وی بیان کرد: جهت رونق اقتصادی در مجموعه چی چست و در نهایت توسعه صعنت گردشگری نیازمند به همفکری و ارایه پیشنهادات لازم در این خصوص هستیم.
شهردار ارومیه همچنین پیشنهاد داد که جهت خروج چی چست از رکود حاکم، باید همفکری وهم افزایی بیشتر داشته باشیم .
وی افزود:  پس از بررسی های کارشناسی جهت احیای آن باید منابع مالی پیش بینی در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شود.
شهردار ارومیه در ادامه به بودجه ۱۴۰۱ اشاره و گفت:  بودجه یک برنامه یک ساله مالی بوده  که در آن به پروژه ها اجرایی و خدمات  منابع مالی تعریف می شود و در شهرداری ها ، بودجه در واقع مکملی از هزینه و در آمد است که برای  درآمد ها  و هزینه ها باید برنامه داشته باشیم.

وی افزود:  در کنار ردیف های درآمدی، ردیف های هزینه کرد هم وجود دارد که در این راستا باید درهر دو حوزه سیاست های لازم اتخاذ شود.
دکتر مهدی زاده  افزود:  قطعا هر سازمانی در قالب برنامه بودجه  از منظر درآمد و هزینه باید سیاست های لازم را داشته باشد.
وی تاکید و درخواست کرد که  بودجه سال آتی بر مبنای واقعیت ها نوشته شود تا مسایلی چون  انحراف بودجه و عدم تحقق آن رقم نخورد.
شهردار ارومیه با اشاره به اصل شفافیت، بیان کرد:  شفافیت جزو سیاست ها در بودجه نویسی باشد تا بعدا در لابه لای برخی مسایل مالی یا نظارت دستگاه های نظارتی دچار مشکل نشویم.
وی گفت: کنترل هزینه ها به عنوان یکی دیگر از سیاست های اصلی در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه  ویژه قرار گیرد.
شهردار ارومیه  افزود:  با توجه به منابع مالی محدود درحوزه درآمد ها باید به سمت مدیریت هزینه ها حرکت کرد که در صورت عدم تحقق این مهم باتوجه به رکود اقتصادی حاکم ارکان مدیریت شهری را می تواند دچار مشکل کند.
وی به خلاء های قانونی  حاکم در بحث صدور پروانه های ساختمانی و عدم استقبال سازندگان  به علت نداشتن توجیح اقتصادی تراکم های پیش بینی شده در طرح تفصیلی اشاره و گفت: این مهم در منابع درآمدی شهرداری تاثیر بسزایی گذاشته است لذا برا ی جبران کسری بودجه، باید به فکر سایر منابع پایدار باشیم .
شهردار ارومیه با اشاره به طرح های سرمایه گذاری عنوان کرد:  با توجه به شرایط رکود اقتصادی و تنگناهای مالی باید به دنبال طرح های سرمایه گذاری زود بازده و کوچک مقیاس حرکت کرد.
وی با بیان اینکه بخش عظیمی از بودجه شهرداری  صرف پروژه های عمرانی می شود،  گفت:  در بودجه سال آتی ، پروژه های  عمرانی اولویت بندی و اولویت هم پروژه های نیمه تمام باشد و اتمام آنها از اولویت های  برنامه باشد .
شهردار ارومیه  بیان کرد: پوشش کانال های داخل شهر و ایمن سازی  آنها در کنار پروژه های دفع آب  های سطحی جزو اولویت های بودجه ۱۴۰۱ باشد و در این راستا می توانیم با برنامه ریزی دقیق از کمک های دولتی نیز بهره مند باشیم .
وی افزود: با داشتن طرح های مطالعاتی برای  پروژه های شهری،  می توانیم در تامین منابع مالی از کمک های دولتی نیز استفاده کنیم .
شهردار ارومیه با اشاره به مناطق کم برخوردار شهری، اظهار کرد:  توجه به مناطق کم برخوردار  از  سیاست های کاری مدیریت شهری بوده که در این راستا در بودجه ۱۴۰۱ باید پروژه هایی در  جهت توانمندسازی و  رفاه شهروندان در این مناطق تعریف و اجرا شود‌.
وی به پروژه های باز آفرینی اشاره و گفت: در این خصوص کمک های دولتی انجام می شود اما زمانی این مهم تحقق می یابد که پروژه های تعریف و تصویب شده داشته باشیم.
دکتر مهدی زاده گفت:  به انضباط اداری در بحث هزینه های جاری توجه ویژه شود.
وی دوباره یادآور شد: در این شرایط حاکم بهترین برنامه و مدیریت،  مدیریت هزینه ها است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات