پیگیری اسناد توافق شده چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان

پیگیری اسناد توافق شده چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان

"محمدعلی فرحناکیان" در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با اشاره به جلسه پیگیری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان اظهار کرد: در جلسات امروز، موضوعات توافق شده در سند چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک طرح و بررسی و آخرین اقدامات صورت گرفته توسط هر دو طرف گزارش شد.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو به‌عنوان دستگاه متولی کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان است، اضافه کرد: نخستین جلسات کميته پيگيري چهاردهمین اجلاس كميسيون مشترك ايران و تاجيكستان امروز چهارشنبه اول دی‌ماه در دو جلسه متوالی صبح و بعدازظهر با حضور نمایندگان نهادهای دولتی مرتبط، به‌صورت مجازی برگزار شد.
وی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان حاضر، در خصوص موضوعات مختلفی همچون تجارت و بازرگانی، صنعت، امور بانکی و مطالبات، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همکاری‌های فرهنگی، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان و همکاری‌های حقوقی به بحث و تبادل نظر و پرداختند.
مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: در جلسه بعدازظهر نمایندگان وزارتخانه‌های متبوع پیرامون موضوعات مهم دیگر سند کمیسیون مشترک از جمله مسائل و مشکلات گمرکی دو کشور، همکاری در بخش‌های حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر، همکاری‌های بین استانی، همکاری‌های انتظامی، کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت و گاز، برق و انرژی، آب و فاضلاب، و محیط زیست به بحث و تبادل نظر پرداختند.
وی در پایان گفت: صورتجلسه موارد مطروحه همزمان در جلسه تهیه و به رویت و تایید دو طرف رسید و مقرر شد از مبادی دیپلماتیک در اختیار طرف تاجیکی برای پیگیری و عملیاتی کردن قرار گیرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات