مشکل کمبود آب ۱۱ روستا در کرمانشاه حل شد

مشکل کمبود آب ۱۱ روستا در کرمانشاه حل شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدمهدی سلطانیان" ضمن اعلام این خبر گفت: با کاهش آبدهی منبع تأمین آب شرب مجتمع آبرسانی ۲۳ روستایی آگاه، تعداد ۱۱ روستای تحت پوشش آن که در انتهای خط انتقال آب مجتمع قرار دارند با افت فشار و قطع آب مواجه شدند، این مسئله معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت و امور آبفا شهرستان را بر آن داشت تا جهت رفع مشکل روستاهای فوق اقدام کند.
وی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده به منظور رفع این مشکل، یک حلقه چاه جدید حفر و تجهیز شد و برای  36 متر لوله‌گذاری با لوله ۱۰۰ میلی‌متری از نوع گالوانیزه، نصب شیرآلات سرچاهی و میانراهی، احداث سه باب حوضچه شیرآلات صورت گرفت.
سلطانیان اضافه کرد: با اتمام این پروژه و با افزایش ظرفیت آب تولیدی مجتمع به میزان ۱۰ لیتر در ثانیه، مشکل قطع آب ۱۱ روستای شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مرتفع شد.
وی در پایان با تأکید بر اهمیت آب شرب در توسعه پایدار روستاها، تصریح کرد: خواسته ما از مشترکین گرامی این است که مدیریت بهینه مصرف آب را در اولویت خود قرار داده و از آب شرب برای مصارف غیرشرب همچون آبیاری مزارع و باغات استفاده نکنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات