تاسیسات آب و پست‌های برق هرمزگان در مدار هستند/ دولت با تمام توان از عزیزان سیل‌زده حمایت می‌کند

تاسیسات آب و پست‌های برق هرمزگان در مدار هستند/ دولت با تمام توان از عزیزان سیل‌زده حمایت می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر محرابیان" عصر امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی هرمزگان برگزار شد، ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه سیل در استان هرمزگان اظهار کرد: مردم مطمئن باشند دولت با تمام توان از عزیزان سیل‌زده حمایت می‌کند و تا پایان آلام آن‌ها پای کار خواهد ایستاد.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم تصمیمات عملیاتی را طبقه‌بندی کنیم، یکی از موضوعات بسیار مهم امداد رسانی است که با توجه به گزارش‌ها این اقدامات در مراحل پایانی است و از راهداری و هلال احمر درخواست دارم برای بازگشایی معابر و کمک‌رسانی تلاش کنند.
وزیر نیرو با بیان اینکه هلال احمر تا زمانی که مردم به کمک نیاز دارند باید اقدام به ارائه خدمات کند، ابراز داشت: ساکنان کنازلی که آسیب دیده اند و احتمال خسارت وجود دارد باید توسط هلال احمر تشویق شوند تا در اماکن در نظر گرفته شده مستقر شده تا خدای ناکرده شاهد حادثه و خسارتی نباشیم.
محرابیان ضمن تاکید بر تامین غذای گرم برای مردم سیل‌زده، افزود: مردمی که نیاز به غذای روزانه دارند باید با غذای گرم تامین شوند و این اقدام نیز باید تا فردا به سرعت پس از شناسایی تعداد خانواده‌ها صورت گیرد که برای تحقق این امر می‌توان از ظرفیت‌ گروه‌های جهادی و خیرین نیز استفاده کرد.
وی تصریح کرد: خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل شناسایی و کد ملی آن‌ها اخذ شود تا مورد حمایت قرار گیرند.
وی با اشاره به عدم دسترسی به جاده سه روستا این استان، عنوان کرد: به مدیریت بحران استانداری هرمزگان دستور ویژه داده می‌شود که امشب با ساماندهی اکیپ‌های متععد نسبت به رفع این موضوع اقدام کند.
‌وزیر نیرو در ادامه با اشاره به زلزله استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: دستور ویژه به شرکت توانیر برای ساماندهی و تعویض تیرهای برق نامناسب صادر شده و مقرر شد به سرعت اقدامات لازم برای افزایش استحکام تیرهای برق سراسر کشور به خصوص در استان هرمزگان انجام شود.

محرابیان با بیان اینکه در حال حاضر هشت روستا در استان هرمزگان مشکل آب شرب دارند که به دلیل قطعی برق تاسیسات آب‌رسانی است، تصریح کرد: با تلاش همکاران اجرای اقدامات مختلف تا آخر امشب روستای بی‌آب در استان هرمزگان نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: در پی بارندگی‌های اخیر منابع آبی در مناطق مختلف به خصوص شهرستان بشاگرد احیا شده و بخش اعظمی از آب‌رسانی سیار برچیده می‌شود.
وزیر نیرو با اشاره به وضعیت شبکه برق‌ استان هرمزگان اظهار کرد: خوشبختانه مشکلی در برق استان نداشته و تمامی مشکلات در این خصوص رفع شده است.
به گفته وی، در بحث نوسازی منازل تخریبی دولت تعهد می‌پذیرد تا تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض پرداخت کند که مجری آن نیز بنیاد مسکن خواهد بود.
محرابیان تصریح کرد: رفع مشکلات زیرساختی ناشی از سیلاب پس از تامین اعتبار در دو روز آینده آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پروژه ایمن‌سازی و دیواره‌سازی مراکز جمعیتی پایین دست سد استقلال شهرستان میناب حدود 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که عملیات اجرایی آن توسط مسئولین این حوزه آغاز خواهد شد.
وزیر نیرو اظهار کرد: برای ساماندهی رودخانه‌ها نیز باید از بند «و» استفاده شود تا در سیلاب‌های آینده دچار خسارت‌های گسترده نشویم.
محرابیان خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای ایمن‌سازی و بهسازی پل «میناب» تامین می‌شود تا راه و شهرسازی طی یک ماه به صورت جهادی نسبت به ایمن‌سازی و بازطراحی آن اقدام کند.
وزیر نیرو با بیان اینکه در سیل اخیر آسیب جدی به کشاورزان استان هرمزگان وارد شد، گفت: برای کاهش خسارت‌ آن‌ها، وام‌های کشاورزانی که از سیل آسیب دیده‌اند، به مدت 2 سال امهال خواهد شد و این موضوع در قالب مصوبه دولت به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات