وضعیت مسکن مهر در استانها

وضعیت مسکن مهر در استانها

http://www.bananews.ir/بازدیدهای خبری از ساخت و سازهای مسکن مهر در برخی استان‌ها نشان می‌دهد: «به‌رغم اهتمام وزارت راه و شهرسازی در تحویل به موقع واحدهای مسکونی مهر، فضای نامناسب شهری شرایط ضعیفی را برای سکونت خانوارها به وجود آورده است».

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کارشناسان مسکن تا پیش از این تصور می‌کردند این شهرهای جدید تهران هستند که به لحاظ خدمات شهری، همپای ساخت و سازهای مسکن مهر رشد نکرده‌اند، اما حالا در بازدید خبرنگار «دنیای اقتصاد» از شهرهای جدید خراسان رضوی، مشخص شده امکانات زندگی پرند و هشتگرد و پردیس که در اطراف پایتخت قرار دارند به مراتب بهتر از سایر شهرهای جدید است!

۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان خراسان رضوی در صف واحدهای آماده برای بهره‌برداری قرار گرفته است.از این تعداد، ۷۳۳ واحد در شهر جدید گلبهار ، ۱۸۴ واحد در بینالود و ۵ هزار واحد صنعتی ساز در مهرگان واقع شده است.بازدیدهای به عمل آمده از پروژه‌های مسکن مهر در سایر استان‌ها نشان می‌دهد، آماده نبودن خدمات شهری و زیرساخت‌های ارتباطی که همواره به عنوان بزرگ‌ترین مشکلات شهرهای جدید استان تهران مورد تاکید بوده و هست، به برخی استان‌ها نیز تسری یافته است.

هرچند مسوولان ارشد شهر گلبهار به عنوان پایتخت مسکن مهر مشهد، درگیر جذب سرمایه‌گذار برای احداث قطار شهری با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان هستند، اما زیرساخت‌های ارتباطی درحال حاضر به گونه‌ای است که ساکنان کنونی گلبهار با ۳۵ کیلومتر فاصله از مرکز شهر از حداقل‌های مورد نیاز در زمینه خدمات حمل و نقل عمومی ‌برخوردار نیستند، درحالی که اغلب این ساکنان در برخی از ۷۳۳ واحد آماده به تحویل، فاقد انشعاب آب هستند.

اما، مسوولان ارشد شهر گلبهار می‌گویند: این افراد به بهانه استقرار وسایل زندگی خود در واحدها، اقدام به سکونت کرده‌اند و مشکل آب به زودی برطرف می‌شود!براساس این گزارش، همچنین از ۴هزار واحد مسکونی درنظرگرفته شده برای متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید بینالود ۱۸۴ واحد، آماده بهره‌برداری است. واقع شدن بینالود در دو سمت جاده ارتباطی، نکته جالبی است که به ندرت در سایر شهرهای جدید قابل مشاهده است. وجود تعداد زیادی خانه‌های ویلایی نیمه کاره در بافت برخی شهرهای جدید خراسان رضوی نیز از مواردی است که به ندرت در سایر شهرها به چشم می‌خورد. اما در این میان احداث واحدهای آماده بهره‌برداری بدون آسفالت کشی خیابان‌ها، در زمین‌های خاکی فاقد فضای سبز و خدمات اساسی موردنیاز شهری به علاوه پراکنده‌کاری‌ها و فاصله زیاد مجموعه‌های مسکونی از یکدیگر، چالش قابل تاملی است که دقت و اهتمام بیشتر مسوولان این شهرها را طلب می‌کند.

 

 

 

    نظرات