تعویض درفت تیوپ چهار واحد نیروگاه اول سد شهید عباسپور پس از 20 سال/ صرفه‌جویی 40 هزار دلاری با استفاده از توان داخلی

تعویض درفت تیوپ چهار واحد نیروگاه اول سد شهید عباسپور پس از 20 سال/ صرفه‌جویی 40 هزار دلاری با استفاده از توان داخلی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "فرزاد جونعلی‌وند" افزود: برای‌ تعویض کمپرسورهای هوادهی درفت تیوپ نیروگاه اول به دلیل اشکال در بُرد کنترل، نبود امکانات فنی و نرم افزاری و وجود تحریم‌های خارجی دچار مشکل شده بودیم که از تولید کنندگان قطعات داخلی درخواست کمک کردیم.
وی ادامه داد: درخصوص رفع این مشکل، کارشناسان و متخصصان شرکت با تشکیل جلسات متعدد و بررسی‌های لازم تصمیم به جایگزینی کنترلر ایرانی با نمونه خارجی آن گرفتند.
جونعلی‌وند اظهار داشت: با جایگزینی این قطعه‌‌ ساخت ایران و هماهنگ کردن کنترلر فوق با سیستم کمپرسور شرکت آلمانی (سازنده قبلی) پس از۲۰ سال موفق به راه‌اندازی و در سرویس قرار گرفتن این کمپرسورها شدیم که با اجرای این پروژه برگ زرین دیگری بر افتخارات تولید کنندگان قطعات داخی ایرانی افزوده شد.
وی ادامه‌ داد: نبود کمپرسورهای هوادهی درفت تیوپ باعث ضربات شدید به رانر توربین‌های نیروگاه اول سدشهید عباسپور می‌شد.
جونعلی‌وند با اشاره به ارزش صرفه‌جویی انجام شده و ارزآوری این کار بزرگ تصریح کرد: در راستای خودباوری و اتکا به توان داخلی، با انجام این عملیات حداقل 40 هزار دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به دنبال داشته است.
گفتنی‌ است، درفت‌تیوب از اجزای اصلی هر نیروگاه بوده که در افزایش بازدهی واحد و جلوگیری از خطرات حفره زایی نقش بسزایی دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات