افزایش سهم مدیریتی بانوان در شهرداری ساری مد نظر مدیریت شهری می باشد

افزایش سهم مدیریتی بانوان در شهرداری ساری مد نظر مدیریت شهری می باشد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، کارگروه امور بانوان شهرداری مرکز استان، با حضور پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری، افشین راسخ، سید ذوالفقارشریفی و سید رحمان میر شجاعی اعضای این شورا، راحله حاجیان مشاور امور بانوان و خانواده شهرداری و نمایندگان بانوان در شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این نشست به نقش و اهمیت بانوان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه تربیت فرزندان و اداره امور خانواده اشاره کرد و گفت: یک‌سوم نیروهای انسانی شهرداری ساری را بانوان تشکیل می‌دهند و نقش اثرگذار این قشر در این حوزه افزون‌تر می‌شود.

وی به تقارن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این ایام فرصت مناسبی است تا از خدمات ارزشمند بانوان شاغل در شهرداری قدردانی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: هرچند نقش مؤثر و مثبت زنان در عرصه‌های مختلف جامعه غیرقابل‌انکار است اما آن‌ها باید در برآورده‌ کردن انتظارات و توقعات شغلی و نیز در برآورده کردن انتظارات خانوادگی موفق عمل کنند.

وی با تأکید بر حفظ کرامت زنان در محیط کار، افزود: اگر امروز موفقیتی در جامعه وجود دارد نشات گرفته از تلاش و زحمات بانوان است.

افشین راسخ عضو شورای اسلامی شهر ساری با تأکید بر حفظ شان و ارزش بانوان در محیط کار، گفت: محیط و فضای اداری باید مملو از آموزش و آرامش باشد تا کارکنان بتوانند در سایه امن به خدمات‌رسانی ادامه دهند.

وی افزود: مدیران باید با حفظ کرامت انسانی با کارکنان تعامل داشته باشند و زمینه‌ساز ارتقاء و جایگاه این مفهوم شوند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: برای اینکه بتوانیم در خدمت‌رسانی به شهروندان موفق‌تر عمل کنیم نیازمند تلاش همگانی است.

سید ذوالفقار شریفی نیز در این نشست به نقش مؤثر بانوان در مجموعه شهرداری اشاره کرد و گفت: با توانمندی که در این قشر وجود دارد می‌توان در پست‌های کلیدی همچون معاونت‌ها و شهرداری‌های مناطق از بانوان استفاده کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با تأکید بر اینکه انسجام و همدلی بانوان در شهرداری باید افزون شود، از خدمات بانوانی که در غسالخانه و سرویس بهداشتی‌های شهرداری فعالیت می‌کنند ویژه قدردانی کرد.

شریفی ادامه داد: از پیشنهادها و انتقادهای سازنده زنان در پیشبرد اهداف شورا و شهرداری بهره‌گیری می‌کنیم.

سید رحمان میر شجاعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری بابیان اینکه فضای کارآفرینی باید در شهرداری فراهم شود گفت: می‌توان از ظرفیت بانوان در حوزه کارآفرینی استفاده کرد.

وی افزود: اگر این انگیزه در بانوان شهرداری وجود داشته باشد می‌توان علاوه بر تعریف کار درآمد شهرداری را هم ارتقاء داد.

راحله حاجیان در این نشست به تقارن هفته زن با دهه فجر اشاره کرد و گفت: این تقارن نشان از حضور زنان در متن انقلاب است و در گام دوم انقلاب نیز نقش‌آفرین هستند.

وی بابیان اینکه زنان استان ما همراه با آحاد مردم کشور با حضور درصحنه‌های مختلف همواره حمایت و پشتیبانی خود را از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت اعلام کرده‌اند، افزود: این نقش هم‌اینک در خدمت‌رسانی به مردم در بین زنان شهرداری ساری به‌خوبی مشهود است.

مشاور امور بانوان و خانواده شهردار ساری به برنامه‌های پیش روی این حوزه در ایام دهه فجر و هفته زن اشاره کرد و گفت: دیدار و تجلیل از چند خانواده شهید ساروی، برگزاری «صبح شعر» تحت عنوان بانوان فجر یاور فاطمه با حضور شاعران برجسته و بومی، جشنواره عکس تحت عنوان زنان در قاب جامعه ایرانی- اسلامی با محوریت بومی، ایستگاه مشاور رایگان در بوستان خانواده با موضوعات حقوق زنان و خانواده (مشاوره تخصصی و روانشناسی) ازجمله این برنامه‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: در همین ایام از بانوانی که پایان‌نامه‌های دانشگاهی آنان در حوزه بانوان و خانواده و مطالعات زنان و حقوق زن در جامعه باشد تقدیر می‌شود.

حاجیان به برگزاری دومین جشنواره مادرانه (نامه‌ای به بانو فاطمه زهرا (س)) با مشارکت انجمن ادبی شهر گوهرشاد رضوی اشاره کرد که نخستین بار توسط شهرداری ساری برگزار شد.

برگزاری جشن انقلاب با شرکت بانوان شاغل در شهرداری و سازمان‌های تابعه، تولید محتوای رسانه‌ای در قالب عکس - عکس نوشت و مقاله، حضور مشاوران بانوان در سامانه 137 جهت دریافت مشکلات بانوان آسیب‌پذیر در جامعه شهری و عطرافشانی و گل‌باران مزار شهدا از دیگر برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد.

حاجیان ضمن تقدیر از بانوان نمونه شهرداری ساری و سازمان های تابعه، افزود: برگزاری جشنواره ورزشی ویژه بانوان در بوستان خانواده و اهدا جوایز به برندگان و شرکت‌کنندگان از دیگر برنامه‌های هفته زن و دهه فجر خواهد بود.

وی به اشتغال حدود 1000 زن در شهرداری ساری اشاره کرد و یادآور شد : با وجود توانمندی های علمی-فرهنگی و اجرایی که در بانوان شاغل این نهاد خدماتی و اجتماعی وجود دارد با دیدگاه مثبت مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر ، سهم مدیریتی بانوان افزایش خواهد یافت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات