تمامی خطوط شبکه‌ توزیع نیروی برق استان فارس پایدار است

تمامی خطوط شبکه‌ توزیع نیروی برق استان فارس پایدار است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمیدرضا جلایر" افزود: با وجود بارندگی، وزش باد شدید و جاری شدن سیل در شهرستان‌های مختلف این استان به‌ویژه مناطق جنوبی، در حال حاضر تمامی خطوط اصلی شبکه توزیع برق استان پایدار است.
وی خاطرنشان کرد: بارش شدید رحمت الهی سبب خاموشی‌های ناخواسته‌ و بروز مشکلاتی در خدمت رسانی مستمر و به‌موقع به برخی از هم استانی‌های عزیز شد که خوشبختانه با تلاش جهادی و شبانه روزی همه کارکنان خدوم صنعت برق مشکلات رفع و خدمات رسانی مجدد، با سرعت انجام پذیرفت.
وی تصریح کرد: از آنجا که پرسنل شرکت توزیع نیروی برق این استان همواره آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه شرایط بحرانی را دارند، با وجود بارندگی‌های شدید اعم از برف و باران، تمامی تیم‌های عملیاتی و امدادی با تجهیزات کامل پشتیبانی، به حالت آماده باش کامل درآمده و با توجه به آمادگی نیروهای این شرکت مشکلات مناطق آسیب دیده در همان ساعات اولیه رفع و شبکه برق این مناطق پایدار شد.
در ادامه مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز گفت: بارش‌های سنگین و وقوع سیلاب بخصوص در مناطق جنوب و غرب استان فارس منجر به قطعی برق و بروز خسارت به شبکه و تاسیسات توزیع برق از جمله معیوب شدن 23 دستگاه ترانسفورماتور بر اثر برخورد صاعقه و شکسته شدن 113 اصله پایه 12 و 9 متری و آسیب کلی به 1100 متر شبکه فشار متوسط هوایی و 630 مترشبکه فشار ضعیف شد.
"مهدی زارع خفری" با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های لار، زرین دشت، فیروزآباد، قیر و کارزین، گراش، مهر، داراب و لامرد بوده است، افزود: وقوع سیلاب بالغ بر 51 هزار و 368 میلیون ریال خسارت نیز در پی داشته است.
این مقام مسئول در پایان یادآور شد: شهروندان در زمان ناپایداری شرایط جوی (بارندگی، آبگرفتگی معابر و طوفان شدید) از نزدیک شدن به تاسیسات برق جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مراتب را به سامانه 121 (مراکز اتفاقات برق) اطلاع دهند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات