مشکل قطعی برق ناشی از برف در ۹۵ درصد روستاهای الیگودرز حل شد

مشکل قطعی برق ناشی از برف در ۹۵ درصد روستاهای الیگودرز حل شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "فریدون خودنیا" گفت: به محض ایجاد دسترسی و راه گشایی روستاها توسط اداره راهداری، تعدادی از روستاهای بی‌برق منطقه سخت‌گذر بزنوید، رفع خاموشی خواهند شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان ادامه داد: در پی اعلام هواشناسی مبنی بر ورود توده بارشی به استان لرستان در چند روز گذشته تمامی همکاران شرکت توزیع برق استان در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند و در بارش شدید به‌خصوص در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز که به‌صورت برف بوده و در مناطق کوهستانی به حدود یک و نیم متر هم می‌رسد، دست از تلاش برنداشته‌اند.
وی ادامه داد: بارش‌های شدید باعث شد قسمتی از برق شهر الیگودرز و روستاهای آن قطع شود که بلافاصله همکاران برق  الیگودرز با تلاش و اقدام به‌موقع برق شهر را در همان ساعات اولیه وصل کردند و عملیات وصل برق روستاها از ساعت ۱۱ شب روز جمعه ۲۴ دی ماه شروع و تا غروب شنبه ۲۵ دی‌ماه ادامه داشت و کلیه روستاهایی که راه دسترسی به آنها وجود داشت برق‌دار شدند.
خودنیا اظهار کرد: اکیپ‌های شرکت توزیع برق استان در منطقه حاضر هستند و به محض اینکه اکیپ‌های راهداری راهگشایی کنند، بلافاصله برای وصل شدن برق روستاهای بی‌برق اقدام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان یادآور شد: در مجموع برای عملیاتی که در شب گذشته صورت گرفته در شهرستان الیگودرز ۱۵ اکیپ و در شهرستان ازنا هشت اکیپ فعال حضور داشته‌ و مشکل قطعی برق حدود ۹۵ درصد از مشترکان روستایی حل شده و تنها برق ۵ درصد از روستاهای بزنوید به دلیل نبود راه دسترسی قطع است.
"عبدالرضا حسینی مهر" معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان نیز در این زمینه گفت: با توجه به عدم راه دسترسی به روستاهای سخت‌گذر الیگودرز، همکاران شرکت توزیع در منطقه فرسش به دلیل نبود راه دسترسی به صورت پیاده به این مناطق اعزام شدند و با حدود ۱۲ کیلومتر پیاده‌روی توانستند روستاهای منطقه فرسش را به‌صورت کامل برق‌دار کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات