شبکه برق در استان کردستان پایدار شد

شبکه برق در استان کردستان پایدار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با توجه به بارش برف و باران استان کردستان در حال حاضر شبکه برق در تمام مناطق شهری و روستایی استان بجز روستای توکلان شهرستان دیواندره پایدار است.
بر این اساس، در شبکه فشار متوسط هیچ خاموشی ماندگار به ثبت نرسیده و تنها شبکه برق روستای توکلان شهرستان دیواندره به دلیل مسدود بودن جاده هنوز قطع است.
در مجموع و به دنبال بارش‌های چند روز اخیر در استان کردستان 250 مورد خاموشی در بخش‌های مختلف خانگی و انشعاب‌های فرعی در استان به ثبت رسید که خوشبختانه همه این خاموشی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و باتوجه به آماده‌باش واحدهای عملیات و اتفاقات برق برای مواجه با هرگونه شرایط احتمالی پیش رو مرتفع شده و شبکه به حالت پایدار خود بازگشته است.
پارگی سیم‌های برق براثر بارش سنگین برف و سقوط شاخه‌های درختان که تحمل وزن برف را ندارند امری طبیعی است که گاها منجر به ایجاد خاموشی مقطعی دربرخی نقاط می‌شود. البته با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در نقاط مختلف استان و ادامه این روند تا پایان هفته جاری، اکیپ‌های عملیات و اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به صورت لحظه‌ای آمادگی لازم جهت رفع ناپایداری و یا خاموشی‌های احتمالی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارند.
این گزارش می‌افزاید، در حال حاضر 33 اکیپ عملیات و اتفاقات روستایی و 13 اکیپ عملیات و اتفاقات شهری در سطح استان فعالیت دارند که در مواقع بحران آماده ارائه خدمات به مشترکان هستند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات