مشکل آب شرب ۷۰۳ روستای خوزستان برطرف شد

مشکل آب شرب ۷۰۳ روستای خوزستان برطرف شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، به نقل از ایرنا، "محمدرضا کرمی نژاد" شامگاه یکشنبه در نشست بررسی مشکل آب روستاهای بخش مرکزی شوش افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم سرعت خدمت رسانی به مردم و اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در خوزستان چند برابر شده است.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید ویژه وزیر نیرو برای رفع مشکل آب روستاهای خوزستان تمام ظرفیت های استان در چند ماه گذشته برای حل این مشکل پای کار آمده است.
کرمی نژاد با بیان اینکه تا پایان امسال پنج روستای بخش مرکزی شوش از آب شرب سالم بهره مند می شوند افزود: عملیات آبرسانی و تامین آب پایدار روستاهای خلف مسلم، مجید عبدالله، احمد مولا، خشان وجوی مجید در دستور کار قرار گرفت و تا قبل از پایان سال مشکل آب شرب این روستاها برطرف می‌شود.
وی افزود: تامین آب ۳۸ روستای دیگر شهرستان شوش در دستور کار است که مراحل برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار در دست اقدام است همچنین عملیات اجرایی خط انتقال آب ۲۵ کیلومتری خماط تا خلف حیدر به زودی آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان آبان ماه امسال از بهره برداری از طرح‌های آبرسانی به یک هزار روستای خوزستان تا دهه فجر ۱۴۰۰ خبر داده بود که بخش مهمی از این وعده تاکنون محقق شده است.
تابستان امسال حدود ۷۰۰ روستای خوزستان با تنش و کمبود آب رو به رو بودند که برای حل کوتاه مدت آنان، آبرسانی سیار با تانکرها انجام شد.
تابستان امسال خوزستان با خشکسالی و تنش شدید آبی رو به رو بود و تامین آب مورد نیاز بخش های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی با مشکلات زیادی رو به رو شد.
بخش مهمی از آب آشامیدنی و کشاورزی خوزستان از رودخانه‌ها و آب‌های سطحی تامین می‌شود که با کاهش آورد رودخانه‌ها، کم آبی به ویژه در مناطق روستایی غرب استان نمایان‌تر شد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات