اجرای پویش ایران سر سبز در استان اصفهان

اجرای پویش ایران سر سبز در استان اصفهان

پویش ایران سر سبز با همکاری سازمان های مردم نهاد در استان اصفهان اجرا شد.

استان اصفهان با مساحتی بالغ بر 106,786 کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استانهای ایران است که شامل بخشهای متعدد کوهستانی و جلگه‌ای است. به همین دلیل گونه‌های گیاهی قابل کاشت در این استان طیف وسیعی از گونه های جنگلی، مرتعی و بیابانی را در بر می گیرد.

به گزارش«پارما» از اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، از اواسط پاییز سال جاری تاکنون (دی ماه 1400) با همکاری تشکل های استان در مناطق مستعد شامل اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، نطنز، سمیرم، مبارکه، برخوار و داران در مساحتی در حدود 6500 متر مربع گونه‌های جنگلی شامل ارژن، خنج، اسکوپاریا و بلوط کاشته شد و مساحتی در حدود 250 هزار متر مربع از مراتع دیم استان نیز زیر پوشش گونه‌های مرتعی شامل بذر درمنه و اسکوپاریا قرار گرفت.

در همین مدت تشکل ها از پایش زمین هایی که در سالهای گذشته زیر کشت رفته‌ بودند هم غافل نشدند و در بعضی از مناطق نسبت به واکاری عرصه ها اقدام کردند.

شایان ذکر است در راستای پویش ایران سرسبز، هیچ کدام از مناطقی که توسط تشکل های استان زیر کاشت قرار گرفته احتیاج به آبیاری دستی ندارد و دقیقاً از گونه های بومی و سازگار با اقلیم منطقه استفاده شده است و با توجه به گستردگی استان و تنوع آب و هوایی، این بذرکاریها در راستای پویش ایران‌سبز تا اواسط فروردین ادامه دارد. لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات