اجرای 113 کیلومتر شبکه فاضلاب در منطقه 9 تهران/ تعیین اولویت برای رفع انفصال‌های منطقه

اجرای 113 کیلومتر شبکه فاضلاب در منطقه 9 تهران/ تعیین اولویت برای رفع انفصال‌های منطقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مسعودرضا ثامنی" با بیان این‌که 163 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در منطقه 9 شهرداری طراحی شده است، افزود: در حال حاضر 113 کیلومتر شبکه در سطح این منطقه اجرا شده و طرح فاضلاب در اکثر محلات این منطقه بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است.

ثامنی افزود: با‌ توجه به اجرا و تکمیل شبکه در سطح ناحیه 2 منطقه 9 از اوایل بهمن ماه امسال، نصب انشعاب‌های پهنه جنوبی این منطقه در محدوده خیابان‌های طحانی، سلطانی، شمشیری، تفرش غربی، رعنایی، 45 متری زرند و دانشگاه هوایی جنوبی (3500 انشعاب) آغاز می‌شود و تا نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او ادامه داد: صادرنشدن مجوزهای شهرداری و ترافیکی توسط ارگان‌های مدیریت شهری برای اجرای خطوط جمع‌کننده اصلی منتهی به تونل فاضلاب غرب، تداخل قسمتی از خطوط اجراشده در منطقه 9 شهرداری تهران با طرح توسعه بزرگ‌راه یادگار امام (ره) و تاخیر در صدور مجوزهای مربوط توسط شهرداری واقع در خیابان‌های هرمزان، سادات، امام‌زاده عبدالله و 45 متری زرند از مشکلات عمده اجرای این طرح در منطقه 9 شهرداری است.

به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران، فاضلاب منطقه 9 شهرداری تهران پس از جمع‌آوری از طریق خط انتقال کمیل به تونل فاضلاب‌رو غربی منتقل و به تصفیه‌خانه فاضلاب غرب (فیروز بهرام) هدایت می‌شود.

محدوده منطقه 9 شهرداری تهران از شمال به خیابان آزادی و جاده مخصوص کرج از جنوب به بزرگ‌راه فتح و ۴۵ متری زرند، از شرق به خیابان‌های شهیدان و سادات و از غرب به مسیل کن منتهی می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات