تامین آب حدود 78 هزار نفر در شهر لیکک تا  افق 1415

تامین آب حدود 78 هزار نفر در شهر لیکک تا افق 1415

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رسول فرهادی" با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به شهر لیکک از سد کوثر یکی از مهمترین پروژه‌های آب شرب استان است، افزود: این اقدام به منظور تأمین 8.5 میلیون مترمکعب (5.5 میلیون شرب و سه میلیون صنعت) آب شرب، بخش صنعت و روستاهای واقع در مسیر خط انتقال در دست اجرا قرار دارد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح فوق از سال 1390 آغاز شده اذعان کرد: درحال حاضر این پروژه پیشرفت فیزیکی 43 درصدی دارد و با بهره‌برداری از این طرح، جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر برای افق 1415 را تحت پوشش قرار می‌دهد.
فرهادی با اشاره به مشخصات فنی طرح مزبور تصریح کرد: 54.5 کیلومتر خط انتقال فولادی، 7.18 کیلومتر خط انتقال چُدن نشکن، دو ایستگاه پمپاژ با مجموع ارتفاع 393 متر و چهار باب مخزن ذخیره با مجموع حجم 18 هزار مترمکعب، برای این طرح پیش‌بینی شده است.
فرهادی تصریح کرد: عملیات انجام شده تاکنون شامل احداث مخزن 15 هزار مترمکعبی لیکک، احداث مخزن یک هزار مترمکعبی ایستگاه پمپاژ شماره دو و آماده‌سازی زیر ساخت محل ایستگاه، احداث مخزن یک هزار مترمکعبی شهرک ولیعصر(عج)، عملیات ترانشه‌کنی جهت لوله‌گذاری به طول 20817 متر و عملیات لوله‌گذاری به طول 20420 متر  است.
وی اعتبار هزینه شده را تاکنون بیش از 592 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح را 3890 میلیارد ریال اعلام کرد.
گفتنی است شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی است، این شهرستان یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات