در روز ملی هوای پاک؛ گفتگوی رئیس اداره پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان در برنامه زنده «صبحونه سیمای اصفهان»

در روز ملی هوای پاک؛ گفتگوی رئیس اداره پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان در برنامه زنده «صبحونه سیمای اصفهان»

همزمان با روز ملی هوای پاک، 29 دی ماه؛ برنامه زنده تلویزیونی «صبحونه سیمای اصفهان» به موضوع محیط زیست استان اختصاص یافت .

به گزارش «پارما» در برنامه زنده تلویزیونی «صبحونه سیمای اصفهان» رئیس اداره پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت؛ عواملی که موجب آلودگی هوای اصفهان می شوند شامل صنایع، خودروها و نیز شرایط جوی و اقلیمی هستند. مریم کرمانی افزود؛ حدود 70 درصد از صنایع در 6 درصد از مساحت استان تجمع یافته اند که این وضعیت اثرات زیست محیطی آنها را بیشتر می کند.

وی در خصوص اقدام های انجام شده در زمینه آلودگی هوای اصفهان اظهار داشت؛ استقرار صنایع در طی سالیان زیادی صورت گرفته و در حال حاضر این اداره کل با پایش روزانه و شبانه صنایع می تواند وضعیت آنها از لحاظ خروجی پساب، پسماند و هوا کنترل کند و در مورد واحدهای آلاینده اقدام هایی شامل: تذکر، اخطار ،پیگیری قضایی و در نهایت جلوگیری از فعالیت همراه با آلودگی یا پلمب انجام دهد.

رئیس اداره پایش حفاظت محیط زیست استان در رابطه با قاطعیت در برخورد با صنایع آلاینده بیان داشت؛ محیط زیست امانتی در دستان ماست و باید به گونه ای از آن حفاظت کنیم تا نسل های آتی نیز بتوانند از آن بهره ببرند و لذا در خصوص واحدهای آلاینده جای هیچ گونه بخشش، ارفاق و چشم پوشی وجود ندارد.

مریم کرمانی ادامه داد؛ در سال جاری از زمانی که آلودگی هوای اصفهان شدت یافته است یعنی از اواسط آبان تاکنون گروه پایش حفاظت محیط زیست استان و ادارات تابعه این دستگاه، حدود 4 هزار پایش روزانه و شبانه از واحدهای صنعتی استان انجام داده و طی این مدت 700 مورد اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای آلاینده صادر شده است.

وی افزود؛ فرهنگ حفظ محیط زیست باید از طریق اطلاع رسانی و آموزش در بین مردم نهادینه شود و در این خصوص نقش بانوان در حفظ محیط زیست بسیار مهم و بنیادین است زیرا یک مادر اولین و مهمترین آموزگار و الگو برای فرزندان خود است.

برای دسترسی به فیلم کامل این برنامه و گفتگوی انجام یافته اینجا کلیک فرمایید. لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات