سرعت نصب كنتورهاي هوشمند در گرو فعال کردن ظرفيت‌هاي داخلي/ نصب 4.5 ميليون كنتور هوشمند تا پيك تابستان آینده

سرعت نصب كنتورهاي هوشمند در گرو فعال کردن ظرفيت‌هاي داخلي/ نصب 4.5 ميليون كنتور هوشمند تا پيك تابستان آینده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هادي مدقق" با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، با فعال شدن همه ظرفيت‌هاي داخلي توليد كنتورهاي هوشمند، سرعت نصب افزايش خواهد يافت.
مدقق با بیان اینکه در حال حاضر 850 هزار كنتور هوشمند در كشور نصب شده كه با همين ميزان نيز 50 درصد بار شبكه رويت‌پذير است، گفت: اين كنتورها در سال‌هاي گذشته با اولويت مشتركان بزرگ صنعتي، مشتركان پرمصرف اداري و كشاورزي نصب شده است.
وی با بيان اينکه بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته تعداد كنتورهاي نصب شده هوشمند تا پيك تابستان 1401 به 4.5 ميليون مشترك خواهد رسيد، افزود: با نصب اين تعداد كنتور كه با اولويت مشتركان پرمصرف خانگي انجام خواهد شد، ميزان رويت‌پذيري شبكه به حدود 75 درصد افزايش مي‌يابد.
مديركل هوشمندسازي و فناوري‌هاي نوين توانير خاطرنشان كرد: بر اساس قانون و با توجه به اجراي مصوبه جديد دولت در خصوص  نحوه محاسبات برق از ابتداي بهمن ماه جاري، صنعت برق موظف به نصب كنتور هوشمند براي همه 30 ميليون مشترك خانگي است كه اين ميزان در يك برنامه 3 ساله انجام خواهد شد.
مدقق تنگناهاي مالي را از مهمترين دلايل كندي روند نصب كنتورهاي هوشمند در سال‌هاي گذشته عنوان كرد و افزود: اين دستگاه‌ها مهمترين ابزار اندازه‌گيري هوشمند مصرف مشتركان است و مي‌تواند به مشتركان در مديريت مصرف برق كمك كند.
مديركل هوشمندسازي و فناوري‌هاي نوين توانير با بيان اين كه در حال حاضر به طور هفتگي، كنتور هوشمند براي يكصد هزار مشترك خانگي نصب مي‌شود، از برنامه‌ريزي افزايش نصب يك ميليون كنتور در ماه خبر داد و اظهار داشت: در صورت فعال شدن ظرفيت‌هاي داخلي توليد كنتور و هماهنگي‌هاي وزارت صمت، بخش خصوصي و اپراتورهاي همراه، اين برنامه با سرعت قابل دسترسي است.
مدقق همچنين با اشاره به روند نصب کنتورهای هوشمند، گفت: هم‌اكنون شركت‌هاي توزيع كنتورها را با اولويت‌هاي تعريف شده خريد و نصب مي‌كنند، اما در صورتي كه مشتركي تمايل به نصب پيش از موعد اين نوع كنتورها داشته باشد، مي‌تواند با ثبت درخواست در اپلكيشين برق من، روال نصب را طي كند.
مديركل هوشمندسازي و فناوري‌هاي نوين توانير درباره هزينه نصب كنتور هوشمند نيز گفت: هزينه كنتور هوشمند و تعويض آن براي مشتركان تك فاز خانگي حدود 800 هزار تومان است كه در اقساط 24 ماهه از آنان دريافت مي‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات