پروژه‌های اولویت‌دار منابع آب کشور حداکثر ظرف 3 سال به بهره‌برداری می‌رسند/ تسریع در اتمام پروژه‌های بخش آب استان آذربایجان شرقی

پروژه‌های اولویت‌دار منابع آب کشور حداکثر ظرف 3 سال به بهره‌برداری می‌رسند/ تسریع در اتمام پروژه‌های بخش آب استان آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد جوانبخت" معاون آب و آبفای وزیر نیرو در سفر به استان آذربایجان شرقی و دیدار با استاندار این استان، ضمن تشکر از توجه ویژه به بخش آب و پیگیری‌های مستمر وی در مدت کم حضور دولت جدید درخصوص مسایل آب استان، یادآور شد: شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان درخصوص انجام پروژه‌های کوتاه مدت تامین آب شرب برای گذر از تنش آبی، برنامه‌ریزی لازم را انجام داده اند که سعی خواهد شد اعتبار مورد نیاز در حداقل زمان ممکن تأمین شود.
جوانبخت، درخصوص پروژه انتقال آب ارس اظهار داشت: این پروژه جزو پروژه‌های مهم استان و وزارت نیرو است که ۳۵ کیلومتر از آن در قالب توسعه بهره‌برداری از ارس اجرا شده و اجرای مابقی آن به زودی آغاز خواهد شد.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو افزود: در سطح کشور با انباشت پروژه‌های نیمه تمام حوزه آب و فاضلاب رو به رو هستیم که خوشبختانه وزارت نیرو برنامه‌ریزی خوبی با انتخاب پروژه‌های اولویت‌دار منابع آب کشور انجام داده و اکثر پروژه‌های مهم استان آذربایجان شرقی شامل سد شهریار، شهیدمدنی، سد پیغام چای، گرمی چای، شبکه قلعه چای، شبکه آیدوغموش، شبکه سهند، سد قیزقلعه سی، سد خداآفرین و شبکه مربوطه، آبرسانی به مرند(جلفا و روستاهای مسیر)، آبرسانی به شهرستان میانه و شبکه توسعه بهره برداری از ارس در اولویت قرار گرفته‌اند و با تامین اعتبار مورد نیاز ظرف حداکثر سه سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

تسریع در اتمام پروژه‌های بخش آب استان آذربایجان شرقی
"عابدین خرم" استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با معاون آب و آبفای وزیر نیرو، خواستار تسریع در اتمام پروژه‌های بخش آب استان شد.
وی در این دیدار ضمن اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی و اجرا شده توسط آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان در پیک مصرف سال جاری، با توجه به اهمیت رفع مشکلات آب شرب تبریز و شهرستان‌ها و روستاهای استان، خواستار تسریع در تخصیص اعتبار لازم برای رفع تنش آبی احتمالی پیک مصرف ۱۴۰۱ شد. تسریع در اجرای پروژه انتقال آب ارس به دشت شبستر و تبریز و برنامه ریزی و اهتمام در تکمیل پروژه های نیمه تمام استان با عمر متوسط ۱۵ ساله در زمینه سد و شبکه و راه سازی، دیگر خواسته استاندار آذربایجان شرقی از معاون آب و آبفای وزیر نیرو بود.
خرم با اشاره به اهمیت پروژه‌های تأمین آب در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی، به عنوان زیرساخت‌های اساسی تولید، اشتغال و توسعه، ضرورت توجه بیشتر به این مقوله را یادآور شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات