پایش زیست محیطی 415 واحد آلاینده هوا استان اصفهان در هفت روز

پایش زیست محیطی 415 واحد آلاینده هوا استان اصفهان در هفت روز

کارشناسان حفاظت محیط زیست استان اصفهان طی هفته گذشته 415 پایش زیست محیطی در بخش هوا انجام دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حفاظت محیط زیست استان اصفهان "پارما" از معاونت محیط زیست انسانی این اداره کل گروه پایش زیست محیطی استان مستقر در شهرستان های دچار آلودگی هوا در راستای انجام پایش های مضاعف شبانه روزی در فصل سرد از 25 دی تا اول بهمن ماه 1400 در طول یک هفته اقدام به پایش 415 واحد آلاینده هوا در استان اصفهان کردند.

براساس این گزارش در مدت یاد شده 300 پایش روزانه و 115 پایش شبانه انجام یافته که از این تعداد یک واحد آلوده کننده محیط زیست با حکم مراجع قضایی، پلمب شد و به 64 واحد آلاینده صنعتی، خدماتی و معدنی، اخطار زیست محیطی داده شد. همچنین 7 واحد متخلف دارای سابقه برای رسیدگی قانونی به تخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

شایان ذکر است به دلیل پایداری هوا و بروز وارونگی دما در ماه های سرد سال، بخش پایش حفاظت محیط زیست استان در انجام بهینه وظایف و مأموریت های محوله سازمانی، علیرغم کمبود شدید نیروی انسانی و و نبود امکانات حداقلی، پایش های شبانه روزی خود را به صورت مضاعف انجام می دهد. در این راستا از پانزدهم آبان ماه تا یکم بهمن ماه امسال 4442 مورد پایش شبانه روزی به تفکیک 3412 مورد پایش روزانه و 1030 مورد پایش شبانه از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان انجام یافته است که از این تعداد واحد پایش شده با همکاری مراجع قضایی، از ادامه فعالیت همراه با آلودگی محیط زیست 33 واحد متخلف جلوگیری به عمل آمده و ضمن صدور اخطاریه زیست محیطی برای 669  واحد صنعتی معدنی و خدماتی آلاینده هوا؛ 127 مورد پیگیری قضایی از سوی حفاظت محیط زیست استان، انجام شده است. 2 بهمن 1400

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات