تولید بالغ بر ۹ میلیارد ساعت انرژي خالص در نيروگاه شهيد سلیمانی کرمان

تولید بالغ بر ۹ میلیارد ساعت انرژي خالص در نيروگاه شهيد سلیمانی کرمان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین بحرالعلوم" با اعلام اين خبر عنوان کرد: در 10 ماه‌ گذشته 35 درصد انرژي در واحدهاي بخاری و 65 درصد در واحدهاي‌ گازی تولید شده است.
وی گفت: با توجه به دشواري و حساسيت بسيار زياد نگهداري و بهره‌برداري از واحدهاي اين نيروگاه با گذشت بيش از دو دهه کارکرد، به‌دليل قدمت و عمر بالاي تجهيزات، حفظ آمادگي واحدهاي اين نيروگاه براي توليد پايدار انرژي کار آساني نیست، بنابراین با توجه به نياز شبکه برق کشور در وضعیت کنونی و به‌رغم همه محدوديت‌هاي موجود بويژه در شرايط سخت مقابله با ويروس کرونا، تا حد امكان تلاش شده تعميرات سالانه در زمان مقرر انجام شود.
مديرعامل شركت مديريت توليد برق کرمان خاطرنشان کرد: با همدلي و فعاليت جهادي و شبانه‌روزي کارکنان خدوم نيروگاه، واحدهاي این مجموعه صنعتی جهت توليد پايدار برق و گذر از پيك مصرف زمستان جاری و تابستان  آینده در آمادگی کامل قرار دارند.
لازم به ذکر است، نيروگاه شهید سلیمانی با هشت واحد گازی 159 مگاواتی و چهار واحد بخار 160 مگاواتی، در مجموع با ظرفيت منصوبه 1912 مگاوات نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق خصوصا جنوب شرق  کشور دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات