شهرنشینی با زندگی پیاده، تحقق می‌یابد

شهرنشینی با زندگی پیاده، تحقق می‌یابد

http://www.bananews.ir/عضو هیأت مدیره سازمان زیباسازی شهر تهران در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی زندگی پیاده در شهر گفت: زندگی شهری با حمل و نقل پیاده متفاوت است و نباید این دو را با هم اشتباه بگیریم. زندگی شهری در صورت پیاده تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدمحمد بهشتی با بیان این که به دلیل جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی، شهر تهران تبدیل به یک سکونت‌گاه شده و دور شدن از فضای عمومی را طی کرده استگفت:چندین سال است که زندگی به شهر برمی‌گردد و شهر ما را دارای عطر و رنگ می‌کند.

بهشتی گفت: ورود به دنیای جدید نسبت به گذشته تفاوت‌هایی دارد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها که می‌توان به آن تأکید کرد این است که در دوره قبل شهر تبدیل به یک سکونت‌گاه شده بود و در بهترین حال می‌بایست به مسایل عینی و کمی ‌پرداخت، در صورتی که در دوران جدید شهر به سمت موضوع کیفیت ارتقا یافته است و ارتقا کیفیت می‌تواند تمناهای شهر را ارضا کند.

وی افزود: در دوران نسبتاً طولانی که سیطره کمیّت را طی کردیم، دچار گرفتارهایی شدیم که بسیاری از داشته‌ها با هم تداخل پیدا کرد و تشخیص خوب و بد و متر و معیارهای مناسب و با کیفیت برای سنجش در اختیار نبود.

بهشتی گفت: در عرصه‌های مدیریتی شهر تهران، توجه به دوران جدید، مسأله بسیار مهمی است و برای اینکه دوران جدید شهر را آشکار کنیم، توجه به زیباسازی امر مهمی به‌شمار می‌آید که تنها با سازمان زیباسازی تحقق نمی‌یابد و دیگر سازمان‌ها نیز در این زمینه نقش دارند.

کتاب ۲ جلدی تهران، رونمایی شد

همچنین در این مراسم کتاب دو جلدی تهران رونمایی شد.این کتاب به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی نوشته شده و در دو جلد تدوین شده است. جلد نخست به موضوع تهران دیروز و جلد دوم تهران امروز را دربردارد.

آلبوم عکس در کنار این مجموعه قرار دارد که ۳۷ عکاس از بین ۱۵۰۰ عکس که از مناطق تهران تهیه‌ کرده‌اند، ۷۰۰ عکس را انتخاب و در این کتاب نفیس گنجانده‌اند.

در مراسم رونمایی این کتاب شهردار تهران، دکتر حسن حبیبی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی، دکتر حسین کلخورانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، دکتر سیدمحمدهای ایازی، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران و دکتر سیدمحمدجواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران حضور داشتند .

 

 

    نظرات