عملکرد سازمان آرامستان شهرداری ساری در موضوع کرونا ارزشمند است

عملکرد سازمان آرامستان شهرداری ساری در موضوع کرونا ارزشمند است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، نشست مشترک هیات امنای سازمان آرامستان‌های کشور، مسئولان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اعضای شورای اسلامی شهر ساری و مسئولان شهرداری ساری برگزار شد.


سید حبیب راضی مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری، حمیدرضا موفق مدیرکل حراست و مشاور رئیس و حسن نوری مدیرکل حقوقی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری، شهرام ایراجی و سید حسن احمدی اعضای شورای اسلامی شهر ساری، کیا علیزاده معاون توسعه مدیریت و منابع وجانشین شهردار ساری، علی اکبر بابایی و سید حسین صالحی‌نیا مشاوران شهردار ساری، علیرضا حمیدی، حسن کلانتری و علیرضا سعیدی دیگر معاونان شهردار ساری، روسای سازمان‌های آرامستان امید مالجو، پسماند عباس غفوری و آتش‌نشانی سید سلمان ابوالقاسمی و حمیدرضا مرادی مدیر حراست شهرداری ساری در این نشست حضور داشتند.

شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به هزینه ماهانه حمل و دفن زباله که به شهرداری ساری تحمیل می‌شود، افزود: نیازمند کمک ملی هستیم تا پروژه زباله‌سوز ساری به سرانجام برسد.

شهرام ایرجی عضو شورای اسلامی شهر ساری در این نشست اظهار کرد: ساری خدمات استانی ارائه می‌دهد و باید از اعتبارات بیشتری برخوردار شود.
وی با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ورود خوبی به پروژه زباله‌سوز داشته است، افزود: اکنون با پای کار آمدن بسیج سازندگی روند احداث نیروگاه زباله‌سوز ساری شدت گرفته است.

سید حسن احمدی دیگر عضو شورای شهر ساری در سخنانی اظهار کرد: جذب سرمایه‌‌گذار در مرکز استان می‌تواند تا حدودی از مشکلات شهرداری ساری بکاهد.
وی با اشاره به اینکه هزینه اقدامات عمرانی شهرداری ساری در سال‌های اخیر پرهزینه بوده است، افزود: همه می‌دانیم چه اتفاقاتی رخ داده و آن مسائل باعث شده که بحران امروز در شهرداری ساری به وجود بیاید.
احمدی یادآور شد: در زمینه خدمات شهری نیاز مبرم به تهیه ماشین‌آلات داریم و تقاضای ما این است در این زمینه یاری کنید.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی تفکیک زباله در شهرداری ساری در حال انجام است اما این روند باید شدت یابد.


کیا علیزاده توسعه مدیریت و منابع و جانشین شهردار ساری در این نشست اظهار کرد: مرکز استان هم به لحاظ خدمات اداری و همچنین به دلیل ورود گردشگران، خدمات ملی و استانی ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به لزوم تجهیز ناوگان و امکانات سازمان آتش نشانی و پسماند، افزود: محورهای مواصلاتی ما به دلیل گردشگر پذیر بودن با حوادثی هم مواجه هستند که سازمان آتش‌نشانی ساری باید در این محورها هم خدمات‌رسانی کند، در تصادفات جاده‌ای و یا آتش‌سوزی‌هایی که در جنگل اتفاق می‌افتد سازمان آتش‌نشانی ساری برای امداد رسانی پای کار است.
این مسئول با بیان اینکه جواد طالبی شهردار ساری به جد روند احداث نیروگاه زباله‌سوز را پیگیری می‌کند، گفت: چنانچه نیروگاه زباله‌سوز زودتر راه‌اندازی شود از هزینه‌های حمل و دفن زباله مرکز استان هم کاسته می‌شود.


علیرضا سعیدی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار ساری اظهار کرد: بسیج سازندگی به پروژه زباله‌سوز ساری ورود کرده و بیش از انتظار ما ظاهر شده و روند احداث پروژه تسریع یافته است.
وی افزود: قرارداد ما با سازمان بسیج سازندگی در زمینه احداث مخزن زباله و سه دودکش 60 متری است که مراحل ساخت آن آغاز شده است.
این مسئول تصریح کرد: 39 درصد از شهر ساری بافت فرسوده است که به نسبت مراکز استان‌ها، آمار بالایی است.


علیرضا حمیدی معاون خدمات شهری شهرداری ساری در سخنانی گفت: شهرداری ساری ماهانه مبلغ یک و نیم میلیارد تومان هزینه حمل زباله می‌پردازد که این رقم در سال آینده به 2 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه هزینه محل دفن زباله هم برای هر تن، 200 هزار تومان است، افزود: در مجموع ماهانه حدود سه میلیارد تومان هزینه حمل و دفن زباله می‌پردازیم.
حمیدی تصریح کرد: از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقاضا داریم از محل اعتبارات، برای ماشین‌آلات حمل یا پرداختی‌های این حوزه در زمینه حمل و دفن و همچنین ماشین‌آلات جمع‌آوری سطح شهر، اعتباری اختصاص دهد.
وی درباره لزوم به روز رسانی تجهیزات آتش‌نشانی، خاطرنشان کرد: نیازمندیم ناوگان آتش‌نشانی ساری به روزرسانی شود.


حسن کلانتری معاون برنامه ریزی و هماهنگی مناطق شهرداری ساری در این نشست اظهار کرد: مشکلات شهرداری ساری بر کسی پوشیده نیست و از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که پیش از این هم کمک‌کار ما بودند تقاضای مساعدت داریم.


علی اکبر بابایی مشاور شهردار ساری در سخنانی اظهار کرد: درخصوص آسفالت معابر اصلی و فرعی مرکز استان در چند سال اخیر کوتاهی و کم‌توجهی شده و اکنون هم در تامین قیر با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی افزود: با توجه به ادغام چند روستا به حوزه شهری، شهرداری باید به این مناطق الحاقی هم خدمت‌رسانی کند و تقاضا داریم در زمینه تامین قیر مساعدت شود.
مشاور شهردار ساری خاطرنشان کرد: در زمینه پروژه هدایت آب‌های سطحی هم نیازمند اعتبار هستیم.


مدیرکل حراست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این نشست اظهار کرد: وزیر کشور در بدو ورود سه وظیفه اصلی مبارزه با کرونا، معیشت و مبارزه با فساد را در دستور کار قرار داده است.

حمیدرضا موفق با بیان اینکه بعد از وزارت بهداشت، شهرداری‌ها در نوک پیکان مقابله با کرونا هستند، افزود: سازمان‌های آرامستان، پسماند و آتش‌نشانی بیشترین درگیری را در بحث کرونا بر عهده دارند اما آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند.
وی گفت: در ستاد کرونا تقاضا کردیم درگذشتگان مرتبط با کرونا در شهرداری‌ها به عنوان شهید خدمت قلمداد شوند که مورد تصویب قرار گرفت.
موفق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرداری ساری امروز میراث‌دار مشکلاتی است که از گذشته باقی مانده است، تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های میدانی که داشتیم مردم به نیکی از جواد طالبی شهردار فعلی ساری یاد می‌کنند و امید بین مردم زنده شده که شهردار پای کار دارند؛ برای شهردار ساری هم آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم هرچه سریع‌تر لباس عافیت بر تن کند.
وی با تاکید بر مبارزه با فساد که از اولویت‌های وزیر کشور است، یادآور شد: با توجه به مسائلی که در گذشته برای برخی شهرداران ساری اتفاق افتاد در زمینه انضباط مالی به شدت مراقبت کنید.
مدیرکل حراست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با برخی بانک‌ها داریم در زمینه پروژه‌های عمرانی و خرید ماشین‌الات می‌توانیم تسهیلات پرداخت کنیم، در این زمینه طرح توجیهی را در شورای اسلامی شهر، مصوب کرده و از طریق معاونت عمرانی استانداری مازندران برای ما ارسال کنید تا فوری اقدام کنیم.
وی از میزبانی شهرداری ساری و سازمان آرامستان در مسابقات فوتسال سازمان‌های آرامستان کشور قدردانی کرد.


در بخش دیگری از این نشست سید حبیب راضی مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: در زمینه تفکیک زباله، راه‌اندازی طرح‌های کسب و کارهای نو ضروری است.
وی افزود: در حال حاضر 10 درصد از تفکیک زباله از مبدا انجام می‌شود در حالی که طبق قانون برنامه ششم توسعه، این رقم باید به 28 درصد می‌رسید.
راضی با اشاره به پیگیری‌های موثر طالبی شهردار ساری در زمینه روند احداث پروژه زباله‌سوز، گفت: شهردار ساری به صورت هفتگی ما با ما در ارتباط بود و پیگیری می‌کرد، اکنون همین روند را ادامه دهید تا تسریع در راه‌اندازی اتفاق افتد.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه تعهدات مالی به پروژه زباله‌سوز ساری، هر آنچه تعهد کرده‌ایم در مدت چند هفته آینده به صورت نقدی پرداخت می‌کنیم.
مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآور شد: در زمینه پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی چنانچه مطالعات این طرح، مصوب وزارت کشور باشد مکاتبه کنید تا اعتبار اختصاص دهیم.
راضی خاطرنشان کرد: برای خریداری ماشین‌لات هم تسهیلات کم بهره داریم ضمن اینکه صندوق محیط زیست هم ظرفیت مهمی در این زمینه است و مکاتبات در این زمینه هم صورت گیرد تا از تسهیلات اینچنینی بهره‌مند شوید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات