پسماندهای پزشکی شهر ساری بی‌خطرسازی می‌شوند

پسماندهای پزشکی شهر ساری بی‌خطرسازی می‌شوند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، عباس غفوری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری به خطرات زباله‌های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: چنانچه پسماندهای بیمارستانی یا پزشکی بدون ملاحظات ویژه امحا شوند، تمام مواد دارویی، عفونی و میکروبی وارد خاک شده و با اولین بارندگی وارد آب‌های زیرزمینی می‌شود که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: بر همین اساس برای ساماندهی و مدیریت پسماندهای عفونی و بیمارستانی، تفاهم‌نامه همکاری از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با نظام پزشکی شهرستان ساری در حوزه بی خطرسازی و ساماندهی پسماندهای پزشکی مراکز بهداشتی امضاشده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: دفع اصولی پسماندها به‌ویژه زباله‌های بیمارستانی همیشه از دغدغه‌های فعالان محیط‌زیست بوده، اما این مسئله بیشتر از دغدغه زیست‌محیطی، به تهدید جدی سلامت شهروندان تبدیل‌شده است.

غفوری بابیان اینکه ارتقای کیفیت زندگی شهری و شهروندی امروز بالاترین هدف و برنامه شهرداری است، ادامه داد: آموزش، فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات همواره از اولویت‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری است.

وی به استمرار اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ و فرهنگ‌سازی در خصوص ترویج این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح در هر منطقه‌ای نسبت فرهنگ، اقلیم و موقعیت جغرافیایی با دقت و حساسیت بیشتری توسط کارکنان واحد تفکیک سازمان در حال اجرا است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری استفاده از ظرفیت دو سازمان در ارتقای سلامت جامعه و سلامت شهروندان را مهم دانست و یادآورشد: با هم‌افزایی و تعاملات بیشتر می‌توان در مسیر سلامت جامعه گام برداشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات