بهره برداری ازفاز نخست شهر آفتاب؛ دهه فجر سال ۹۱

بهره برداری ازفاز نخست شهر آفتاب؛ دهه فجر سال ۹۱

www.BanaNews.ir

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در دهه فجر سال ۹۱ فاز اول شهر آفتاب آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مازیار حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات فاز نخست شهر آفتاب گفت: در این فاز یک ساختمان اصلی به مساحت ۸ هزار مترمربع، ساختمان سه قلوی نمایشگاهی سرپوشیده به مساحت ۲۵ هزار مترمربع، دو فضای روباز نمایشگاهی بـه مسـاحـت ۲۴ هزار مترمربع، فضاهای اداری، گمرکی و پست‌ به مساحت ۷ هزار مترمربع، فضاهای خدماتی و تأسیساتی به مساحت ۳ هزار مترمربع به علاوه ۲ پارکینگ روباز و فضاهای دسترسی ساخته می شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، سالن اصلی به نام ملل با ستون هایی به عنوان نماد ملل جهان، سالنهای نمایش، ساختمان کنفرانس، پارکینگهای طبقاتی، هتلها و مسجد احداث خواهد شد.

حسینی بااشاره به دسترسی‌های مجتمع نمایشگاهی شهرآفتاب گفت: یکی از نکات مهمی که در این طرح دیده ‌شده دسترسی‌های چند‌لایـه آن است. مجـاورت بـا آزادراه تهـران- قـم یکـی از امتیـازات بـارز مکـان نمایشگاه است. از‌طرفی در نظرگرفتن یک ایستگاه مترو در داخل نمایشگاه و نزدیکی به فرودگاه امـام خمینی (ره) به‌عنوان نقطه اصلی تبادل سفرهای هوایی تهران، از مزایای دیگر نمایشگاه شهرآفتاب است.

معاون عمرانی شهردار تهران با بیان این که نزدیکی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به فرودگاه امام خمینی موجب شده است تا هنگام برگزاری نمایشگاه های بین المللی مسافران خارجی با صرف کمترین زمان ممکن از فرودگاه وارد این شهر شوند گفت: برای تسهیل در عبور و مرور بازدیدکنندگان و جلوگیری از ترافیک در محور اتوبان تهران - قم، مسیر اصلی تردد از ضلع غرب نمایشگاه بین المللی است و از ضلع شرق نیز شهروندان با استفاده از مترو وارد نمایشگاه می شوند.

وی تاکید کرد: شهر آفتاب تنها یک نمایشگاه بین المللی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست، بلکه محلی برای تبادل فعالیتهای فرهنگی و تجاری نیز محسوب می شود.

 

 

    نظرات