وزارت نیرو همپای انقلاب و شهدا

وزارت نیرو همپای انقلاب و شهدا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در بهمن‌ماه 1400، عمر انقلاب پرشکوه اسلامی ما به 43 سال می‌رسد. دوره‌ای سخت که طی آن فراز و نشیب‌های زیادی را مردم به پاس حمایت از آرمان های اسلامی و حفظ جمهوریت از سر گذارنده و برای ایستادن بر اعتقاد و کیش خویش خون‌های پاک فدا کرده‌اند.
بدون شک طی این دوره و پس از پیروزی انقلاب، وزارت نیرو نیز همپای سایر ساختارها با تعریف و بازخوانی وظایف، تلاش کرده است به سهم خود در استقرار، تثبیت، محرومیت زدایی و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفای عهد کند. این وزارتخانه نقشی پر خطیر داشته و از ارکان اصلی توسعه پایدار محسوب می‌شود.
آب سرمایه ملی بوده و این مجموعه به نمایندگی دولت، وظیفه‌ تقسیم، توزیع عادلانه آن و ایجاد بستری مناسب برای بهرمندی آحاد مردم از این نعمت خداوندی را دارد. همچنین روشن کردن چراغ در تاریکی مناطق دور افتاده و روستاها و بوجود آوردن شرایط استفاده از انرژی الکتریسته در صنعت، کشاورزی، تجارت، شهرها و روستاها یکی دیگر از وظایف سپرده شده به این وزارتخانه است.
ساخت سدها، شبکه‌های وسیع آبیاری و زهکشی، توسعه خطوط انتقال برق، احداث نیروگاه‌ها و شبکه‌های آب و فاضلاب، ایستگاه‌های پمپاژ، نیروگاه‌های خورشیدی و بهره‌گیری از انرژی‌های نوین و نهایتا تصفیه‌خانه‌ها و سایر اقدامات، همگی نشان از اهتمام این وزارتخانه برای ادای دین خویش به این مرز و بوم دارد.
بدون شک فعالیت‌های این وزارتخانه، مدیران و پرسنلش تمام و کمال رضایت همه را فراهم نکرده، لیکن هیچکدام از این نقدها و دلخوری‌ها ناقض نیت مخلصانه و فعالیت جهادی بسیاری از شاغلین این ساختار نیست.
البته آمار خود گویای تلاش‌های آنان بوده اما بدون این ارقام و شواهد و اسناد نیز می‌توان گفت، وزارت نیرو همیشه برای حل مشکلات مردم و ایجاد بستری مناسب برای دسترسی آنها به آب و انرژی، تلاشی مستمر و خستگی ناپذیر داشته است.
یادمان باشد تحریم‌ها، جنگ و بسیاری از محدودیت‌ها‌، هیچگاه مانعی برای حرکت این مجموعه پرتوان نبوده و نتوانسته سد راه آن شود. وزارت نیرو نیز با اهدا شهدای بسیاری، خود سهمی از خون جاری در رگه‌های انقلاب اسلامی دارد و در کنار این خون‌ها، حوادثی مختلف در حین انجام وظیفه در مکان‌های سخت و صعب العبور بارها برای کارکنان آن شکل گرفته که کمتر به چشم آمده است.
اشتغال در این وزارتخانه یکی از کارهایی است که هر فردی می‌تواند به آن افتخار کرده و ببالد .راه هنوز به پایان نرسیده و بسیاری از اهداف باقی مانده است. همزمان با جشن‌های ایام الله دهه فجر و هم پیمان با مردم شهید پرور، بار دیگر مصمم‌تر ، هوشمندانه و با بصیرتی انقلابی آنگونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند، کارکنان این وزارتخانه تجدید عهدی عاشقانه با تمام آرمان‌های انقلاب و معمار کبیر آن و جانشین بر حقش، رهبر نستوه امام خامنه‌ای داشته و به میثاق خود با شهدای انقلاب، 8 سال جنگ تحمیلی و مدافعان مظلوم حرم پایبند بوده و به آن عمل خواهند کرد.
هر جرعه آب که مردم این دیار می‌نوشند، هر کشاورزی که سبزی مزرعه‌اش را می‌بیند و هر خانه‌ای که از نوری چراغی روشن می‌شود یا چرخی که از صنعت به گردش می‌آید، همگی نشان از تلاش‌های پرنسل وزارت نیرو است که به یاد می‌آورند، ما همچنان در راه انقلاب اسلامی خود، خستگی ناپذیر خواهیم ایستاد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات