ضعف قوانین در مجموعه مدیریت شهری

ضعف قوانین در مجموعه مدیریت شهری

http://www.bananews.ir/سمینار آموزشی آشنایی با تجارب شهرداری‌های پیشرفته و ساختار و وظایف آنها با حضور شهردار، مدیران و کارشناسان شهرداری قم برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، شهردار قم در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مجموعه مدیریت شهری شهرداری قم بر لزوم توجه و اهمیت به برگزاری چنین سمینارها و همایش‌هایی و استفاده از نظر مشاوران تاکید کرد.

محمد دلبری اظهار داشت: مدیریت واحد شهری یکی از مهم‌ترین ابزارهای اداره امور شهرهای پیشرفته جهان است و شهرهایی که به‌وسیله مدیریت واحد اداره می‌شوند همه ارکان شهر زیر نظر و فکر واحد اداره می‌شوند که این عامل سبب ایجاد یکپارچگی، هماهنگی و همکاری موثر در رشد و تعالی شهر می‌شود.

وی استفاده از تجارب مدیریت شهری و سایر کلانشهرها را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: استفاده از تجارب دیگر شهرها و موفقیت‌های آنها از بسیاری هزینه‌ها جلوگیری کرده و راه را برای رسیدن به نقطه مطلوب شهری و در نهایت رسیدن به موفقیت هموار می‌سازد.

شهردار قم ضمن تاکید بر برنامه چهارم و پنجم توسعه به فراهم کردن زمینه تحقق مدیریت واحد شهری توسط دولت تاکید کرد و گفت: امیدواریم دولت با تهیه دستورالعمل‌های مناسب، اجرای قانون مذکور را رقم بزند.

دلبری ضمن اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد کلانشهر قم که باعث می‌شود این کلانشهر از سایر کلان شهرها و شهرهای بزرگ کشور متمایز شود تصریح کرد: شهر قم علاوه بر جمعیت بالای آن یکی از شهرهای مهم کشور بوده و در جایگاه و منزلت بالایی قرار دارد.

شهردار قم وجود بارگاه مطهر و ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بارگاه مطهر امامزادگان، وجود حوزه علمیه و علما و مراجع و همچنین شاهراه بودن کلانشهر قم را به‌عنوان راه ارتباطی و مواصلاتی ۱۷ استان کشور از ویژگی‌های مهم این شهر برشمرد و افزود: با این اوصاف ما باید در مجموعه مدیریت شهری اقداماتی در شان و جایگاه این کلان شهر انجام دهیم و نسبت به بررسی مشکلات موجود در سطح شهر و آسیب‌شناسی اقدام کنیم.

دلبری ضمن اشاره به وجود مشکلات و خلأها در مجموعه مدیریت شهری اذعان داشت: ضعف قوانین در مجموعه عریض و طویل شهرداری و مدیریت شهری و عدم شکل‌گیری مدیریت یکپارچه واحد شهری بر بسیاری از مشکلات افزوده است.

شهردار قم به یکی دیگر از مشکلات شهری اشاره کرد و گفت: شهرداری در شورای ترافیک استان عضو نبوده و فقط به عنوان یک مدعو در جلسه شورای ترافیک استان حضور دارد و فاقد رای است در صورتی که ۹۵ درصد از امور ترافیک مربوط به شهرداری است.

دلبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار حکم ناشی از ماده ۱۰۰ در شهرداری وجود دارد که هنوز اجرایی نشده و خواستار همکاری و کمک دستگاه قضایی استان برای اجرای این حکم‌ها هستیم.

 

    نظرات