لزوم جلوگیری از تخریب محیط زیست جاجرود

لزوم جلوگیری از تخریب محیط زیست جاجرود

http://www.bananews.ir/رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع انتقال مراکز کارگاهی و صنایع مزاحم به مناطق خارجی شهر تهران امری لازم و قابل قبول است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر غلامعلی حداد عادل عصر جمعه در حاشیه بازدید از محیط زیست جاجرود که پس از برگزاری مراسم افتتاح دو هزارمین مرکز اورژانس جاده‏ای کشور با حضور رئیس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی کشور، استاندار تهران و دیگر مسئولان محلی در بخش مرکزی تهران انجام شد، افزود: نباید این صنایع در مناطقی زیبا مانند جاجرود موجب تباهی محیط زیست زیبا و رودخانه هزار ساله جاری در آن را فراهم سازند.

وی ادامه داد: تلاش شهرداری در غرس نهال و احیای محیط زیست قابل تقدیر بوده؛ اما به هر حال این محیط زیبا در بسیاری از نقاط از بین رفته است.

نباید به بهانه ارزانی زمین و خروج صنایع از تهران، محیطی همچون جاجرود را تخریب کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار حفاظت و صیانت از مناطقی نظیر جاجرود در همه نقاط کشور شده و تصریح کرد: نباید به بهانه ارزانی زمین و خروج صنایع از تهران، محیطی همچون جاجرود را در آستانه تخریب قرار داد.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق خدمت، ایجاد محیطهای دلپذیر برای مردم است؛ مناطقی مانند جاجرود برای مردم ساکن در آپارتمانهای کوچک شهری پایتخت، پردیس و سایر نقاط، موهبتی الهی به شمار می ‏رود.

لزوم جلوگیری از تخریب محیط زیست جاجرود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه مردم و مسئولان باید از تباهی محیط زیست جاجرود جلوگیری کنند، چراکه در گذشته، جاجرود با چنین وضعی مواجه نبود.

وی ادامه داد: چند دهه پیش از این، طبیعت بکر منطقه جاجرود پذیرای حیوانات بومی منطقه همچون آهو بود و رهگذران می‌توانستند این وحوش را از نزدیک ببینند.

حداد عادل اضافه کرد: در گذشته هرگاه از بلندای مناطق کوهستانی جاجرود به دره واقع در پایین‏دست نگاه می‏ کردیم به غیر از پوشش گیاهی، عارضه غیر طبیعی دیگری دیده نمی ‏شد اما متأسفانه امروز همه این مناطق به کارگاه‌های صنعتی مبدل شده است.

 

 

    نظرات