نشست بررسی وضعیت جوی و تحلیل نقشه های هواشناسی

نشست بررسی وضعیت جوی و تحلیل نقشه های هواشناسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان در ابتدای این نشست کارشناس هواشناسی پیرو صدور هشدار نارنجی شماره ۱۹ مورخه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ گفت:
با توسعه سامانه کم فشار و حاکمیت جریانات جنوبی تا عصر روز جمعه جوی آرام را برای استان پیش بینی می کنیم. طی این مدت آسمان استان صاف تا کمی ابری خواهد بود. به لحاظ دمایی هم طی این دو روز دمای هوا به صورت نسبی افزایش می یابد.
از اواخر وقت روز جمعه استان تحت تاثیر سامانه سرد و بارشی قرار می گیرد که پیامد این سامانه، بارش متناوب باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، در مناطق کوهستانی ریزش برف، مه، کاهش محسوس دما و گاهی در برخی نقاط وزش باد نسبتا" شدید پیش بینی می شود. فعالیت این سامانه بارشی تا یکشنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.
در ادامه مهندس سوخته سرایی معاون مدیر کل مدیریت بحران استان ضمن تشکر از اطلاع رسانی لازم هواشناسی و برگزاری نشست هماهنگی گفت:
با توجه به شرایط پیش رو' دستگاههای اجرایی کمیته بحران حاضر در جلسه برنامه ها' اقدامات و تدابیر خود را اعلام نمایند.
در همین راستا مسئولان و نمایندگان هلال احمر با اعلام آمادگی در صورت نیاز به هرگونه امداد رسانی' آب و فاضلاب استان با تیم های مدیریت بحران' راهداری و حمل و نقل جاده ای با اکیپ های مجهزبه خودروهای برف روب' آب منطقه ای با کارشناسان خود جهت رصد و پایش رودخانه ها بمنظور عبور سیلاب احتمالی ' جهاد کشاورزی ، دفتر روستای ، دفتر شهری به منظور بازگشایی محور های روستایی و دیگر اقدامات لازم و پلیس راه با آماده باش کامل نیروهای خود و توصیه به عدم ترددهای غیر ضرور و در صورت نیاز به تردد توصیه به تجهیزات کامل شرایط زمستانی خودروها تاکید نمودند.
در پایان پس از بررسی مجدد شرایط و بحث و گفتگوهای کارشناسی' داداشی مدیر کل هواشناسی استان ضمن تاکید بر آماده باش بودن تمامی کارشناسان ستادی و شهرستانی بر اطلاع رسانی لحظه ای شرایط به مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر و دیگر دستگاههای خدمت رسان و عضو کمیته اعلام آمادگی نمود تا با ایجاد هماهنگی های لازم و با حداقل ترین خسارت این مخاطره به اتمام برسد.
نشست بررسی وضعیت جوی و تحلیل نقشه های هواشناسی





لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات