آخرین وضعیت پدیده گرد وغبار در سرخس مورد بررسی قرار گرفت

آخرین وضعیت پدیده گرد وغبار در سرخس مورد بررسی قرار گرفت

آخرین وضعیت پدیده گرد وغبار در سرخس مورد بررسی قرار گرفت
مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به دغدغه جدی مسوولان استانی برای حل مشکل گرد و غبار در منطقه سرخس ، جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد و مقرر گردید تا کمیته فنی آخرین وضعیت پدیده گردوغبار این شهرستان را مورد برسی قرار دهد.
محسن نجات روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس نقشه عملیاتی احیای اراضی "صمد آباد" برای انجام نهال کاری و حفاظت از تاغ زارهای شهرستان سرخس در سال جاری از سوی اداره کل منابع طبیعی استان به مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی ارسال شود.
وی ادامه داد:از سوی دیگر نقشه عملیاتی برای انجام نهال کاری و احیای منطقه خانگیران و گنبدلی این شهرستان به مساحت 297 هکتار، توسط سازمان منابع طبیعی استان به فرمانداری شهرستان سرخس صورت پذیرد. همچنین نحوه اقدام برای حفاظت از تاغ زارهای سنواتی در محدوده چاه‌های گاز و پالایشگاه خانگیران توسط مدیریت شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق و این پالایشگاه از سوی اداره کل محیط زیست استان در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در خصوص اراضی تحت تملک آستان قدس رضوی و در صورت رفع تعارض‌ها و تامین اعتبار از سوی این مجموعه ، اداره کل منابع طبیعی استان آمادگی خود را برای نظارت فنی بر اجرای احیایی و حفاظتی این منطقه با توجه به دغدغه‌های مردمی در خصوص رفع آلایندگی هوا و گرد و خاک این منطقه انجام می‌شود.
او گفت: فرمانداری سرخس نیز موظف شد تا برای دست یابی به اهداف مورد نظر در خصوص مدیریت پدیده گرد وغبار نظارت و همکاری لازم را با ارگانهای وظیفه مند در سطح شهرستان داشته باشد.
نجات عنوان کرد: مقرر شد تا سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با همکاری فرمانداری این شهرستان نسبت به تعیین مکان استقرار و تامین تسهیلات لازم برای ایجاد مجتمع دامداری متمرکز که نقش بسیاری در کاهش آلایندگی هوا در این منطقه دارد صورت پذیرد.
وی اظهار کرد: مقرر شدآستان قدس رضوی از هرگونه اجاره ارضی برای کشت دیم ممانعت به عمل آورده و نظارت کافی بر هر گونه تخریب و تصرف اراضی در این منطقه را به عمل آورد.
شهرستان سرخس در ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد، از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی

    اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات